ΜΟΤΟ ΑΝD BIKER ΜΑΪΟΣ-ΙΟΥΛΙΟΣ
2018 HONDA MONKEY

2018 Honda Monkey: Ο θρυλικός «μπόμπος» επιστρέφει! 6/5/2018

  • img
  • img

Το Monkey της Honda δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Αποτέλεσε ένα από δημοφιλέστερα μοντέλα στις ανά τον κόσμο αγορές, για την ευκολία της χρήσης του, αλλά και τον μοναδικό χαρακτήρα του.

Πλέον το Ιαπωνικό μοντέλο έχει επιδεχθεί όλες εκείνες τις βελτιώσεις ώστε να εκσυγχρονιστεί και να παραμείνει ανταγωνιστικό.

Ειδικότερα, το εμβληματικό, mini-bike της Honda επιστρέφει πλήρως ανανεωμένο, με χαρακτηριστικά σύγχρονης εποχής. Βασισμένο στο ρετρό στυλ του πρώτου μοντέλου πλαισιώνεται από μοντέρνες, ποιοτικές πινελιές όπως ανεστραμμένο πιρούνι USD, διπλά πίσω αμορτισέρ, όργανα LCD, ABS βασισμένο σε IMU (Μονάδα Μέτρησης Αδράνειας) και full φώτα LED. Ο αερόψυκτος κινητήρας των 125cc αποδίδει ισχύ 6,9kW, με κατανάλωση 67km/litre, το βάρος με τα υγρά (wet weight) είναι μόλις 107kg.       

Το Honda Monkey - περισσότερο γνωστό σαν ένα θρυλικό δίτροχο που άφησε εποχή τη δεκαετία 1970 – παρουσιάστηκε το 1961. Σχεδιασμένο αρχικά με προδιαγραφές παιδικού παιχνιδιού 49cc για το Tama Tech, ένα ψυχαγωγικό πάρκο στο Τόκιο, σύντομα έγινε τόσο δημοφιλές, ώστε η εταιρία δημιούργησε μία έκδοση δρόμου, που άρχισε να εξάγεται σε ΗΠΑ και Ευρώπη το 1963, με εντυπωσιακό χρωμιωμένο ρεζερβουάρ, σπαστό τιμόνι και τροχούς διαμέτρου 5 ιντσών, χωρίς αναρτήσεις.

Η δημοτικότητά του οφείλεται σε μία χαριτωμένη, αξιαγάπητη σχεδίαση, στις λιλιπούτειες διαστάσεις, και στο πολύ χαμηλό βάρος, που το έκανε άκρως απολαυστικό στην πόλη. Μέχρι το 1969, οι διαστάσεις των τροχών του είχαν αυξηθεί στις 8 ίντσες και από το 1970 έγινε ακόμα πιο δημοφιλές χάρη στην προσθήκη αποσπώμενου με ταχυσύνδεσμο πιρουνιού, ώστε να χωρά στο πορτμπαγκάζ ενός μικρού αυτοκινήτου.

Μέχρι το 1978 – χρονιά που σηματοδότησε το ξεκίνημα μιας ένδοξης εποχής για το Monkey - είχε επανασχεδιαστεί με ρεζερβουάρ καυσίμου σε σχήμα σταγόνας, και έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές σε πολλούς κατόχους αυτοκινούμενων τροχόσπιτων RV (Recreational Vehicle) που ήθελαν ένα βολικό μέσο μεταφοράς για χρήση όσο είχαν το όχημά τους σταθμευμένο. Aπό εκεί και μετά το τολμηρό Monkey εδραιώθηκε στις καρδιές εκατομμυρίων οδηγών. Με το τριτάχυτο κιβώτιο και τον φυγοκεντρικό συμπλέκτη του (άρα δεν απαιτούσε γνώσεις χειρισμού μοτοσικλέτας) χάρισε σε χιλιάδες αναβάτες την πρώτη τους εμπειρία από μηχανοκίνητο δίτροχο.

Λόγω του απολαυστικού και ευκολοδήγητου χαρακτήρα του, κατάφερε να κάνει δημοφιλή τη φιλοσοφία των μοτοσυκλετών σε ένα ευρύτερο κοινό ίσως περισσότερο από οποιαδήποτε άλλο δίτροχο. Με φαρδιά ελαστικά, τιμόνι σε στυλ ‘chopper’, μικρό ρεζερβουάρ καυσίμου και μεγάλη, μαλακή σέλα η εμφάνιση του Monkey είναι αναμφίβολα μοντέρνα και διαχρονική – όσο και η αγάπη που του έδειξε ο κόσμος.

Τα νέα στοιχεία του 2018 Honda Monkey

 

  • Κομψά, βαμμένα και χρωμιωμένα εξαρτήματα παραπέμπουν στο πρώτο μοντέλο
  • Αερόψυκτος κινητήρας 125cc αποδίδει 6,9kW, ροπή 11Nm και κατανάλωση 67km/l
  • Ατσάλινο πλαίσιο, μοντέρνο ανεστραμμένο πιρούνι USD, δύο πίσω αμορτισέρ και ελαστικά διαμέτρου 12-ιντσών
  • Βάρος με τα υγρά107kg, με μεταξόνιο 1155mm και ύψος σέλας 775mm
  • Premium φώτα All-LED

Μετά την επιτυχία του δυναμικού MSX125, που ικανοποιεί την ανάγκη για ένα μοντέρνο, μικρό δίτροχο πόλης, ήρθε η ώρα για την επιστροφή του Monkey που έμελλε να ξαναγεννηθεί και να ετοιμαστεί για την πόλη του 21ου αιώνα.

Όπως είναι φυσικό, το στυλ του κλασικού Monkey έπρεπε να αποτελέσει έμπνευση για το νέο μοντέλο. Μία τραπεζοειδής σιλουέτα αναδεικνύει το συμπαγές μήκος, προσθέτοντας βάθος και ουσία στη σχεδίαση του. Απλές καμπύλες επιφάνειες είναι σχεδιασμένες ανεξάρτητα μεταξύ τους.

Το γυαλιστερό ρεζερβουάρ καυσίμου 5.6L, βαμμένο στην ίδια απόχρωση με το πλαίσιο, το ψαλίδι και τα πίσω αμορτισέρ, προσελκύει το βλέμμα ενώ φέρει με υπερηφάνεια ένα ιστορικό 3-D λογότυπο Old Wing Honda. Χρωμιωμένα ατσάλινα εμπρός και πίσω, ψηλά φτερά, το χαρακτηριστικό ανάγλυφο κάλυμμα  της εξάτμισης, οι στρογγυλοί καθρέπτες και το ψηλό τιμόνι – όλα αποτίουν φόρο τιμής στο πρώτο μοντέλο.

Η σύγχρονη τεχνολογία δίνει το παρών στη νέα εκδοχή μιας κλασικής φιλοσοφίας: ψηφιακό LCD όργανο περιλαμβάνει ταχύμετρο (που χαιρετά με το άνοιγμα του κεντρικού διακόπτη, διπλός χιλιομετρητής ταξιδιού και δείκτης στάθμης καυσίμου, φώτα LED, κλειδί κυματοειδούς κοπής  (που επίσης φέρει το έμβλημα Old Wing) περιλαμβάνει σύστημα ‘απόκρισης’ με  τα φώτα να αναβοσβήνουν μέσω ενός μπουτόν για εύκολο εντοπισμό σε πολυσύχναστα πάρκινγκ. Το μονοκάναλο  ABS λειτουργεί μέσωIMU για να μειώσει την ανύψωση του πίσω τμήματος σε ισχυρό φρενάρισμα. 

Αναφορικά με τον κινητήρα, πιστός στις ρίζες του, ο οριζόντιος μονοκύλινδρος SOHC 125cc του Monkey είναι απλός, ανθεκτικός και ρυθμισμένος για ωφέλιμες επιδόσεις στην πόλη. Αερόψυκτος, με διάμετρο και διαδρομή 52.4 x 57.9mm και λόγο συμπίεσης 9.3:1, τροφοδοσία  PGM-FI, αποδίδει 6,9kW στις 7,000rpm και 11Nm στις 5.250rpm. Το κιβώτιο είναι 4-τάχυτο, ενώ η κατανάλωση καυσίμου υπολογίζεται στα 67km/l (WMTC mode).

Το ατσάλινο πλαίσιο τύπου ραχοκοκαλιάς του Monkey έχει ρυθμιστεί για βέλτιστη ισορροπία μεταξύ ακαμψίας και άνεσης – ώστε να μπορεί να ανταπεξέρχεται σε ποικίλες συνθήκες που θα συναντά καθημερινά. Με οβάλ διατομή, το ψαλίδι παραπέμπει στο κυκλικό σχεδιαστικό θέμα που κυριαρχεί σε όλη τη μοτοσικλέτα.

Το μεταξόνιο είναι 1155mm, με κάστερ/ίχνος στα 25°/82mm και ελάχιστη ακτίνα στροφής μόλις 1,9m. Το βάρος μαζί με τα υγρά (Wet weight) είναι μόλις 107kg, με ύψος σέλας 775mm. Η πολυτελής σέλα κατασκευάζεται από υψηλής πυκνότητας ουρεθάνη για μέγιστη άνεση.

Το εμπρός ανάποδο ψαλίδι USD φέρει premium φινίρισμα Alumite και συνδυάζεται με δύο πίσω αμορτισέρ με διαδρομή άξονα 104mm. Η μέγιστη απόσταση από το έδαφος είναι 160mm. Ένας μονός εμπρός δίσκος 220mm και ένας πίσω 190mm παρέχουν αξιόπιστο φρενάρισμα το οποίο διαχειρίζεται σύστημα ABS βασισμένο σε IMU. Φαρδιά block pattern ελαστικά 12 ιντσών προσφέρουν άνεση στο ταξίδι με διαστάσεις 120/80-12 65J μπροστά και 130/80-12 69J πίσω.

Τεχνικά χαρακτηριστικά 2018 Honda Monkey

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

 

Τύπος

Αερόψυκτος SOHC 4-χρονος 2-βάλβιδος

Κυβισμός

125cc

Διάμετρος x Διαδρομή

52.4 x 57.9mm

Λόγος Συμπίεσης

9.3:1

Μέγιστη Ισχύς

6.9kW @ 7,000rpm

Μέγιστη Ροπή

11Nm @ 5,250rpm

Χωρητικότητα Λαδιού

Πάνω1,1 L, κάτω0,9 L

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

 

Τροφοδοσία

PGM-FI ηλεκτρονικός ψεκασμός

Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ

5.6 L

Κατανάλωση καυσίμου

67km/litre (WMTC mode)

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

 

Μίζα

Ηλεκτρική

Μπαταρία 

YTZ5S

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

 

Τύπος Συμπλέκτη

Υγρός πολύδισκος

Τύπος Κιβωτίου

4 τάχυτο

ΠΛΑΙΣΙΟ

 

Τύπος

Ατσάλινο, τύπου ραχοκοκαλιάς

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ)

1.710 x 755 x 1.029mm

Μεταξόνιο

1.155mm

Γωνία Κάστερ

25°

Ίχνος

82mm

Ύψος Σέλας

776mm

Απόσταση από το Έδαφος

160mm

Ακτίνα Στροφής

1,9m

Βάρος γεμάτο

107kg

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

 

Εμπρός

Ανάποδο πιρούνι USD, διαδρομής 100mm

Πίσω

Δύο αμορτισέρ, διαδρομής 104mm

ΤΡΟΧΟΙ

 

Τύπος Εμπρός

10-μπράτσαχυτό αλουμίνιο

Τύπος Πίσω

10-μπράτσα χυτό αλουμίνιο

Ελαστικά Εμπρός

120/80-12 65J

Ελαστικά Πίσω

130/80-12 69J

ΦΡΕΝΑ

 

Εμπρός

Μονός υδραυλικός δίσκος 220 mm με ABS βασισμένο σε IMU

Πίσω

Μονός υδραυλικός δίσκος 190mm

ΦΩΤΑ

 

Προβολέας

LED

Πίσω Φως

LED

 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • SYM 18/7

    SYM TL 500 - Video: Δείτε τον πίνακα οργάνων και ακούστε το σε λειτουργία

    Δείτε σε walkaround video τα όργανα του SYM TL 500 2020, τα οποία περιλαμβάνουν 2 έγχρωμες οθόνες και σύστημα εναλλαγής "προσόψεων" (watch-faces) με πολλές-πολλές πληροφορίες.

  • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 18/7

    Honda X-ADV 150 - Διέρρευσαν φωτογραφιές και video

    Tελικά οι φήμες επιβεβαιώθηκαν και η Honda παρουσιάζει σήμερα 18/7/2019 στο σαλόνι αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας GIIAS 2019 της Ινδονησίας το νέο X-ADV 150!

  • ΤVS 17/7

    TVS Apache RTR200 Fi E100 - Με καύσιμο την αιθανόλη

    Πέρυσι παρουσιάστηκε σε έκθεση της Ινδίας ως πρωτότυπο, από τώρα ωστόσο βρίσκεται κανονικότατα στις βιτρίνες των καταστημάτων, καίγοντας αιθανόλη.

  • ROYAL ENFIELD 17/7

    Royal Enfield Thunderbird X 2020 - Video

    "Συνελήφθη" σε δοκιμές η ανανεωμένη έκδοση του Thunderbird X, καθώς η Royal Enfield προσαρμόζει τη μοτοσυκλέτα της στις νέες προδιαγραφές εκπομπών της χώρας.

  • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 16/7

    Honda Winner X 2020

    Στην Ελλάδα το GTR 150 αποτελεί έναν νεωτερισμό για το 2019, ωστόσο στις Ασιατικές αγορές έχει ήδη τρία χρόνια στο κουρμπέτι, έτσι η ανανέωσή του είναι κάτι παραπάνω από λογική.

  • KAWASAKI 25/6

    Kawasaki - Τετρακύλινδρο 250 που στροφάρει στις 20.000 σ.α.λ.!

    Η είδηση προέρχεται από τον Ιαπωνικό Τύπο και μιλά για έναν νέο τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα 250 cc με τρελή απόδοση.

  • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 24/6

    Bristol Motorcycles - Άλλη μια εταιρεία με νεορετρό μοντέλα

    Η Bristol Motorcycles είναι μια εταιρεία vintage μοτοσυκλετών με βάση τη Μανίλα. Διαθέτει μόλις 2 μοντέλα στη γκάμα της, το Classic 400i και το BR 400i που χρησιμοποιούν τον ίδιο κινητήρα της Hartford.

  • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 18/6

    Quadro - To νέο Oxygen e-Scooter

    Η Quadro Vehicles παρουσίασε το Oxygen, ένα νέο ελαφρύ ηλεκτρικό scooter, με τελική ταχύτητα 70 χλμ/ώρα, αυτονομία 80 χιλιομέτρων με 2 μπαταρίες, και 5 χρόνια εγγύηση. Κερασάκι το γεγονός πως κατασκευάζεται στην Ε.Ε.

  • VESPA 13/5

    Vespa Sei Giorni II - Η δεύτερη έκδοση ενός επετειακού μοντέλου

    Πριν από δύο χρόνια, μια νέα επετειακή έκδοση προστέθηκε στην γκάμα των Vespa μοντέλων. Η Sei Giorni, που μεταφράζεται ως Six Days, απέτεινε φόρο τιμής σε ένα μοντέλο της εταιρείας, πάνω στο οποίο μια ομάδα Ιταλών αναβατών, απέσπασαν εννέα χρυσά μετάλλια στον αγώνα International...

  • KAWASAKI 8/5

    Kawasaki KLX 230 - Νέο on-off κατηγορίας "φτερού"

    Πράσινο μια φορά, λόγω του παραδοσιακού χρώματος της “Kawa” και “πράσινο” άλλη μια φορά, αφού όπως όλα δείχνουν, θα συμμορφώνεται με τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων που ισχύουν στην πολιτεία της Καλιφόρνια.

  • COLOVE 7/5

    Colove 500F - Κινεζική εκδοχή... Honda

    Η Colove είναι μια νέα σχετικά εταιρεία που κατασκευάζει μοτοσυκλέτες στην Κίνα και προς το παρόν έχει στη γκάμα της δύο μοντέλα, τα 500Χ και 400Χ. Το νέο της μοντέλο ονομάζεται 500F και χαρακτηρίζεται από μια πολύ ύποπτη ομοιότητα με τη σειρά των Neo Sports Cafe της Honda...

  • HONDA 6/5

    Honda - Τετρακύλινδρο sport νεορετρό στα σχέδια;

    Σχέδια τα οποία κατέθεσε πρόσφατα η Honda προς κατοχύρωση, απεικονίζουν ένα γυμνό μοντέλο, με στοιχεία νεορετρό. Η μοτοσυκλέτα φέρει τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα, ενώ το πλαίσιο της, ακολουθεί την σχεδιαστική φιλοσοφία της μονής ραχοκακαλιάς, σε συνδυασμό με πλάκες αλουμινίου...

  • KTM 3/5

    KTM - Το νέο 390 Duke σε δοκιμές

    Ένα σετ από κατασκοπευτικές φωτογραφίες δημοσίευσε το Ride Apart, στις οποίες και απεικονίζεται η νέα έκδοση του 390 Duke, σε διαδικασία δοκιμών. Οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν στην Γερμανία και όπως μπορείτε να δείτε και εσείς...

  • KAWASAKI 2/5

    Kawasaki - Eξετάζει το ενδεχόμενο για sport τετρακύλινδρο 250!

    Κόκκινα στις 19.000 σ.α.λ., πως θα σας φαινόταν; Έχει υπάρξει προηγούμενο, όταν πριν από αρκετά χρόνια, οι ιάπωνες είχαν στην γκάμα τους τετρακύλινδρα (super)sport μοντέλα στο ¼ του λίτρου.

  • SYM 22/4

    SYM NH-X 125 - Έφτασε Ελλάδα!- Τιμή και Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Στην EICMA 2018 η SYM είχε παρουσιάσει ένα Streetfighter μοτοσυκλετάκι, με το όνομα NH-X 125. Τώρα, το μοντέλο έφτασε στην Ελλάδα, όπου κοστίζει 2.195 ευρώ. Μιλάμε για ένα όμορφο σχεδιαστικά γυνό μοντέλο, με χαρακτηριστικό διπλό προβολέα, με τις λάμπες η μία πάνω από την άλλη...