Zongshen-Norton και το αποτέλεσμα της συνεργασίας τους


H συμφωνία μεταξύ της Norton και της κινέζικης Zongshen για την χρησιμοποίηση του δικύλινδρου κινητήρα της πρώτης είναι γνωστή εδώ και αρκετό καιρό. Τώρα η κινέζικη εταιρία μας αποκαλύπτει και τον πρώτο καρπό αυτής της συνεργασίας.

  • 28/5/2019

Το 2017 η Norton είχε ανακοινώσει την παραχώρηση των δικαιωμάτων του νέου τότε κινητήρα της στην Zongshen σε μια συμφωνία αξίας αρκετών εκατομμυρίων ευρώ, με το ποσό να μην αποκαλύπτεται. Για μια μικρή εταιρία όπως είναι η Norton, η συγκεκριμένη συμφωνία κάθε άλλο παρά αμελητέα είναι καθώς, σύμφωνα και με δηλώσεις ανθρώπων της βρετανικής εταιρίας η εισροή κεφαλαίου επιτάχυνε σημαντικά την εξέλιξή του.

Παράλληλα ο Stuart Garner, διευθύνων σύμβουλος της βρετανικής εταιρίας, δήλωσε σε συνέντευξή του στην βρετανική εφημερίδα MCN ότι αυτή η συμφωνία, που έχει διάρκεια 20 χρόνια, θα ενισχύσει σημαντικά τα οικονομικά της Norton και στο μέλλον. «…θα παίρνουμε χρήματα υπό την μορφή δικαιωμάτων για κάθε κινητήρα 650 κ.εκ. που θα φτιάξουν και πέρσι αυτοί (σ.σ. η Zongshen) έφτιαξε τέσσερα εκατομμύρια κινητήρες», είχε δηλώσει ο Garner πριν από δύο περίπου χρόνια, κάνοντας παράλληλα λόγο για έναν αρκετά διαφορετικό κινητήρα από εκείνον που χρησιμοποιεί η Norton που σχεδιάστηκε με στόχο “να είναι προσιτός και να μπορεί να παραχθεί μαζικά”, ενώ τότε είχε δηλώσει ότι θα χρησιμοποιείται σε μοτοσυκλέτες που προορίζονται για τις ασιατικές αγορές και ίσως και στην αγορά της Ν. Αμερικής, αν και το μοτέρ είναι προδιαγραφών Euro 4...

Η Zongshen λοιπόν προχώρησε στην αποκάλυψη της δικής της έκδοσης του εν σειρά δικύλινδρου κινητήρα της Norton σε έκθεση μοτοσυκλέτας στην Κίνα, σύμφωνα με την ιστοσελίδα Bennets.

Εξωτερικά ο κινητήρας δεν παρουσιάζει αλλαγές, όπως περιμέναμε άλλωστε και από τα λεγόμενα του Stuart. Οι αλλαγές ωστόσο αφορούν σίγουρα αυτά που γίνονται εντός του μοτέρ. Η Zongshen ανακοινώνει ισχύ στους 70 ίππους και ροπή που φτάνει στα 6,3 κιλά. Αυτό τη στιγμή που η Norton δηλώνει ισχύ 84 ίππων για τα Atlas Nomad και Ranger (105 ίππους για το Superlight!) και ροπή 6,5 κιλά. Αν και δεν υπάρχουν λεπτομέρειες για τις διαφορές αυτή τη στιγμή, το σώμα του ψεκασμού μαζί με τους εκκεντροφόρους είναι δύο από τα στοιχεία που θα έχουν σίγουρα αλλαγές.

Προφανώς η κινέζικη εταιρία δεν θέλει να συναγωνιστεί κάποια πολύ ακριβή hi end μοτοσυκλέτα σε αυτή την κατηγορία κυβισμού έχοντας στο στόχαστρό της πιο προσιτές αλλά ιδιαίτερα ικανές μοτοσυκλέτες, όπως τα 650άρια της CF Moto. Ίσως επιθυμεί να μπει στο μάτι πιο μεγάλων κατασκευαστών όπως της Kawasaki και του γυμνού Z650.

Ο καιρός θα δείξει της προθέσεις της Zongshen αλλά και τα σχέδιά της για διείσδυση στις αγορές της Ευρώπης με την γυμνή μοτοσυκλέτα που έχει ήδη στα σκαριά να έχει ήδη διαρρεύσει ως σχέδιο.