Uber - Ετοιμάζει αυτόνομες μοτοσυκλέτες;


Η ΕΙΔΗΣΗ ΕΣΚΑΣΕ ΣΤΙΣ ΗΠΑ ΣΕ ΠΡΟΣΦΑΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ, ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ Ο ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ 3D ROBOTICS, CHRIS ANDERSON, ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ ΣΤΟ TWITTER ΠΩΣ Η UBER ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΛΑΒΕΙ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΞΕΙ ΕΝΑΝ ΣΤΟΛΟ ΑΥΤΟΝΟΜΩΝ ΔΙΚΥΚΛΩΝ ΥΠΟ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΕ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ MICROMOBILITY ROBOTICS.

  • 23/1/2019

Η 3D Robotics συνεργάζεται με την Uber στα αυτόνομα αυτοκίνητα και εύλογα το tweet του Anderson θεωρήθηκε a priori έγκυρο. Ωστόσο η είδηση προκαλεί κάμποσα ερωτήματα, καθώς μιλάμε για μια τεχνολογία που βρίσκεται ακόμη στα σπάργανα.

Είναι σαφές πως η αυτόνομη μοτοσυκλέτα είναι ένα ζήτημα που απασχολεί τα τμήματα R&D των μεγάλων εταιρειών. Η Yamaha έχει προ πολλού κάνει την αρχή με το Motobot, η Honda πέρυσι έδειξε μια μοτοσυκλέτα που μπορεί να σταθεί και να κινηθεί μόνη της, ενώ φέτος μπήκε στο κόλπο και η BMW με ένα αυτόνομο GS που επέδειξε πρόσφατα στην έκθεση CES 2019 στο Λας Βέγκας.

Όλα τα παραπάνω ωστόσο αποτελούν πειραματικές εφαρμογές που εξερευνούν το συγκεκριμένο πεδίο και μάλιστα για κάποιους το μέλλον τους δεν είναι άμεσα εμπορεύσιμο. Η BMW, για παράδειγμα, εξελίσσει το σύστημά της όχι με στόχο να βγάλει R 1250 GS που θα οδηγούνται μόνα τους, αλλά για να εξερευνήσει τεχνολογίες που θα κάνουν τις μοτοσυκλέτες της ασφαλέστερες, αλλά πάντα ενόσω οδηγούνται από τον αναβάτη τους.

Όπως και να έχει, ένα αυτόνομο δίκυκλο αυτή τη στιγμή με όλα τα χαρακτηριστικά ασφαλείας που πρέπει να έχει για χρήση σε μια υπηρεσία όπως η Uber απλά δεν υπάρχει και, αν υπάρξει στο κοντινό μέλλον, μάλλον θα κοστίζει όσο ένα διαστημικό λεωφορείο. Οπότε εύλογα πολλοί συνάδελφοι από τις ΗΠΑ αναρωτιούνται κατά πόσον αυτό μπορεί να είναι ένα υγιές επιχειρηματικό πλάνο.

Από την άλλη, είναι σαφές πως η Uber θέλει να μπει σφήνα σε εταιρείες όπως οι Bird και Lime, που προσφέρουν ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά δίκυκλα σε κάποιες μεγαλουπόλεις των ΗΠΑ και στην κατεύθυνση αυτή παρουσίαση πρόσφατα το ανανεωμένο Jump ebike, ένα ποδήλατο με ηλεκτρική υποβοήθηση που θα πέσει στη μάχη της “μικρομετακίνησης” (micromobility) στις 12 Αμερικανικές πόλεις και το Βερολίνο, όπου δραστηριοποιείται η Uber αυτή τη στιγμή (με πλάνο να τις διπλασιάσει μέσα στο 2019).

Ίσως λοιπόν η ανακοίνωση για τις προθέσεις της Uber να πηγάζουν από την ανάγκη της να είναι πρωτοπόρος στο παιχνίδι της εξέλιξης, βουτώντας πρόωρα σε μια αγορά που δεν αναμένεται να ανθίσει για κάμποσα χρόνια ακόμη.