Τriumph & Bajaj - Θα "κλείσουν" συνεργασία;


ΟΙ ΔΥΟ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ 2017 ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ ΑΝΑΜΕΝΟΝΤΑΙ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ. ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΜΩΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΤΜ, ΤΟ 48% ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΗ BAJAJ;

  • 17/1/2020

Το πολυθρύλητο άνοιγμα στις αγορές της Ασίας έχει εξελιχθεί σε ιερό δισκοπότηρο για τις μεγάλες βιομηχανίες της μοτοσυκλέτας που βλέπουν πως η άνοδος της μεσαίας τάξης στις αγορές αυτές μπορεί να μεταφραστεί σε εν δυνάμει μεγάλο όγκο πωλήσεων.

Με αυτό τον στόχο στον ορίζοντα, οι περισσότερες κατασκευάστριες μοτοσυκλετών επένδυσαν σε συνεργασίες με τοπικές βιομηχανίες για να παράξουν μικρές μοτοσυκλέτες που θα απευθύνονται στο κοινό της Ασίας, ενώ παράλληλα προσέλκυσαν και νέο πελατολόγιο στις Δυτικές αγορές.

Μια από τις εταιρείες που ως τώρα δεν είχαν ασχοληθεί (φανερά τουλάχιστον) με κινητήρες μικρής χωρητικότητας είναι η Triumph. Κατά καιρούς είχαν κυκλοφορήσει οι σχετικές φήμες για μικρές Triumph 250-300 κυβικών, ωστόσο ουδέποτε είδαμε κάποια να επιβεβαιώνεται. Ο καπνός πάντως δε βγήκε μόνος του, όντως υπήρχε κάπου μια φωτιά.

Το 2017 η Αγγλική εταιρεία ξεκίνησε συζητήσεις με την Ινδική Bajaj για το ενδεχόμενο συνεργασίας τους και αυτό έγινε με πάσα επισημότητα, με εκπροσώπους και των δύο πλευρών να το επιβεβαιώνουν.

Έκτοτε το θέμα παρέμεινε στα παρασκήνια της επικαιρότητας, μα δεν ξεχάστηκε, ώσπου φτάσαμε στο κατώφλι των επίσημων ανακοινώσεων. Όπως μεταδίδει το σύνολο σχεδόν του Ινδικού ειδικού Τύπου, στις 24 Ιανουαρίου θα παρουσιαστεί και επίσημα η συμφωνία συνεργασίας των δύο εταιρειών.

Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, αυτή δε θα περιλαμβάνει αγορές μετοχικών πακέτων από καμιά πλευρά, απλά ένα μνημόνιο συνεργασίας κατά το οποίο η Triumph θα εισάγει στη γκάμα της μοντέλα μικρού κυβισμού, ενώ η Bajaj το αντίστροφο, δηλαδή μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες από τις παρούσες που διαθέτει (με ναυαρχίδα το Dominar 400) με βάση τους κινητήρες της Triumph.

Μάλιστα κάποια Ινδικά ΜΜΕ αναφέρουν πως τα πρώτα μοντέλα της συνεργασίας αυτής θα κάνουν την εμφάνισή τους στην EICMA 2020, στο μεγάλο ετήσιο ραντεβού της μοτοβιομηχανίας στο Μιλάνο.

Περισσότερα δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστά, οπότε δεν έχει και πολύ νόημα να αρχίσουμε να μαντεύουμε τι ακριβώς θα μπορούσε να κάνει η καθεμιά τους. Θυμίζουμε πάντως πως η Triumph έχει επενδύσει σε ένα δικό της εργοστάσιο (γραμμή συναρμολόγησης) στην Ινδία ήδη από το 2017.

Υπάρχει ωστόσο ένα άλλο σημείο αιχμής με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Ως γνωστόν, εδώ και μερικά χρόνια η Bajaj κατέχει το 48% της ΚΤΜ, γεγονός που θα περίμενε κανείς να προκαλεί προβλήματα σε μια ενδεχόμενη συνεργασία με μια τρίτη εταιρεία και δη άμεση ανταγωνίστρια της ΚΤΜ στην Ευρώπη.

Υπάρχει δηλαδή περίπτωση να δούμε Triumph με τους ίδιους κινητήρες των μικρών Duke της ΚΤΜ; Οπωσδήποτε δε γίνεται να το αποκλείσουμε σε αυτή τη φάση, αλλά κάπου εδώ θυμόμαστε μια σχετική φημολογία που αναπτύχθηκε στην Ινδία προ μερικών μηνών και σύμφωνα με την οποία η μητρική εταιρεία της ΚΤΜ, Pierer Industries, επιθυμεί και προσπαθεί εδώ και καιρό να αγοράσει πίσω το μερίδιο της Bajaj.

Ίσως λοιπόν οι Ινδοί να βρήκαν στο πρόσωπο της Triumph τον επόμενο Ευρωπαίο συνεργάτη τους, εφόσον όντως η ΚΤΜ επιθυμεί να αλλάξει τα δεδομένα αυτής της συνεργασίας. Ή μπορεί απλά να έχει δύο συνεργάτες, κάνοντας πιο ρεαλιστικό το ενδεχόμενο να δούμε Αγγλικές μοτοσυκλέτες με την ίδια Ινδική καρδιά με τις Αυστριακές.

Στο μεταξύ η ΚΤΜ έχει αναπτύξει μια ακόμη συνεργασία με τη CF Moto και πρόσφατα εγκαινιάστηκε μια νέα βιομηχανική μονάδα στην Κίνα, ενώ και η CF Moto ετοιμάζει μοντέλα με τον κινητήρα LC8. Το γεγονός αυτό βέβαια ενδέχεται να μην έχει καμιά σχέση με τη Bajaj, καθώς η Ινδική αγορά (των εκατομμυρίων μοτοσυκλετών ανά έτος) είναι μια ξεχωριστή περίπτωση. Εκεί οι εισαγόμενες μοτοσυκλέτες επιβαρύνονται με βαρύτατη φορολογία, μέτρο σχεδιασμένο να προτρέπει τις εταιρείες να φτιάχνουν εργοστάσια στην Ινδία. Σε αυτήν την περίπτωση καμιά Κινεζική συμφωνία δε θα ωφελήσει την ΚΤΜ στην Ινδία.

Όπως και να έχει, η 24η Ιανουαρίου 2020 αποκτά ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον και περιμένουμε εναγωνίως να μάθουμε τις λεπτομέρειες της διαφαινόμενης συμφωνίας Triumph-Bajaj.