Σύμφωνοι οι ευρωπαίοι μοτοσυκλετιστές για την οδήγηση A1 δικύκλων από τους κατόχους διπωμάτων Β


ΝΩΡΙΤΕΡΑ ΤΟΝ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ (2019), Η FEMA ΕΙΧΕ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΜΙΑ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ, ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΙΣΤΕΣ ΚΑΛΟΥΝΤΑΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΘΕΣΗ ΣΤΟ ΕΞΗΣ ΕΡΩΤΗΜΑ: ΝΑ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΟΧΟΥΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΣ Β ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ (Ι.Χ. ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ) ΝΑ ΟΔΗΓΟΥΝ ΚΑΙ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ Α1 (ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ 125 Κ.ΕΚ. ΚΑΙ ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΙΣΧΥΟΣ 11 KW ); 

  • 9/1/2020

Για το συγκεκριμένο θέμα, δεν υπάρχει επίσημη και καθολικής ισχύος νόρμα από την ΕΕ, αφήνοντας στην διακριτική ευχέρεια των κρατών – μελών να θέσουν τους όρους και της προϋποθέσεις για αυτό. 

Στην Ελλάδα, οι κάτοχοι διπλώματος Β κατηγορίας, μπορούν να κάνουν επέκταση σε Α1, χωρίς επανεξέταση στον ΚΟΚ, αρκεί να παρακολουθήσουν κατ΄ ελάχιστο 12 ώρες πρακτικής εξέτασης (οδήγηση) και 11 ώρες θεωρητικών μαθημάτων (θεωρητική εκπαίδευση υποψήφιων οδηγών μοτοσυκλετών). 

Ενδεικτικά, σε άλλα κράτη – μέλη της ΕΕ, ισχύουν τα ακόλουθα: 

– Τσεχία: Μόνο για δίκυκλα με αυτόματη μετάδοση
– Ιταλία: Μετά από εκπαίδευση 10 ωρών
– Λετονία: Μετά από εκπαίδευση 10 ωρών
– Μάλτα: Μετά από εκπαίδευση 10 ωρών
– Σλοβακία: Μετά από 2 χρόνια κατοχής του διπλώματος Β και μόνο για δίκυκλα με αυτόματη μετάδοση
– Ισπανία: Μετά από 3 χρόνια κατοχής του διπλώματος Β
– Πολωνία: Μετά από 3 χρόνια κατοχής του διπλώματος Β
– Πορτογαλία: Ηλικία άνω των 25 ετών ή κατοχή διπλώματος για μοτοποδήλατο (50 cc)
– Βέλγιο: Μετά από 2 χρόνια κατοχής διπλώματος Β και μόνο για Βελγικά διπλώματα
– Αυστρία: Μετά από 5 χρόνια κατοχής διπλώματος Β και εκπαίδευση 6 ωρών
– Γαλλία: Μετά από 2 χρόνια κατοχής διπλώματος Β και εκπαίδευση 7 ωρών
– Λουξεμβούργο: Μετά από 2 χρόνια κατοχής διπλώματος Β και εκπαίδευση 7 ωρών
– Ηνωμένο Βασίλειο: Μετά από πρακτική εκπαίδευση, χωρίς εξετάσεις 

H θέση της FEMA, είναι ότι πρέπει να υπάρξει μια ομοιογένεια σχετικά με το θέμα αυτό στην ΕΕ και ανάμεσα στις προπαρασκευαστικές κινήσεις της, προκειμένου να καταθέσει έναν πλήρη φάκελο με το αίτημα της στις Βρυξέλλες, διενήργησε την συγκεκριμένη δημοσκόπηση, με τους Ευρωπαίους μοτοσυκλετιστές να είναι σύμφωνοι, υπό όρους, για την δυνατότητα των κατόχων Β διπλώματος να οδηγούν και μοτοσυκλέτες Α1 κατηγορίας. 

Συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης έχουν ως εξής: 

-Να επιτρέπεται στους κατόχους Β διπλώματος να οδηγούν και μοτοσυκλέτες Α1 κατηγορίας; 

ΝΑΙ - 65,74%
ΟΧΙ – 34,26%

-Θα πρέπει να είναι υποχρεωτική η πρακτική εξέταση των κατόχων Β διπλώματος για την επέκταση του σε Α1 κατηγορίας;

ΝΑΙ – 73,43%
ΟΧΙ – 24,97%
ΔΞ / ΔΑ – 1,60%

-Θα πρέπει η επέκταση του διπλώματος Β σε Α1 να έχει ισχύ σε όλη την ΕΕ ή μεμονωμένα στα κράτη που έχει εκδοθεί; 

Σε όλη την ΕΕ – 73,67%
Στα κράτη που έχει εκδοθεί – 24,56%
ΔΞ / ΔΑ – 1,77%

Αδιαμφισβήτητα λοιπόν, η θέση των Ευρωπαίων μοτοσικλετιστών είναι θετική και πως θα μπορούσε αλλιώς; Χρειαζόμαστε περισσότερες μοτοσυκλέτες στον δρόμο και το κυριότερο, θεωρούμε απαραίτητο να έχουν επαφή με την μοτοσυκλέτα οι οδηγοί αυτοκινήτου, προκειμένου να αντιληφθούν τις ιδιαιτερότητες και την δυναμική της κίνησης τους μέσα στην κυκλοφορία.