Πρώτη επαφή με το Daytona Must 125


H Daytona Motors παρουσίασε μια νέα προσθήκη στη γκάμα των μοντέλων 125 κυβικών εκατοστών της και η Γκργκόλης Α.Ε. την έφερε στην Ελλάδα με μια ανταγωνιστικότατη τιμή να τη συνοδεύει.

  • 5/4/2019

Του Σπύρου Τσαντήλα

Φωτό: Γκοργκόλης Α.Ε.

Το Daytona Must 125 είναι ένα γυμνό μοντέλο με αισθητική scrambler, όχι μόνο ως σχεδιαστική κατεύθυνση, αλλά και στην κυριολεξία καθώς δανείζεται κάμποσα χαρακτηριστικά σημεία από το Scrambler της Ducati. Το μάτι αναγνωρίζει αμέσως το σχήμα του ρεζερβουάρ και της όλης ράχης με τη σέλα και το κοντό πίσω φτερό, μα η έμπνευση δε σταματά εκεί, καθώς αντίστοιχες ομοιότητες βρίσκουμε και στην εξάτμιση, αλλά και το έκκεντρα τοποθετημένο στρογγυλό ψηφιακό οργανάκι.

Εξοπλιστικά 

Πίσω από την εμφάνιση έχουμε έναν μονοκύλινδρο, αερόψυκτο, διβάλβιδο και ψεκαστό κινητήρα 125 cc με απόδοση 11 ίππων και 0.9 χιλιογραμμόμετρων ροπής, τα οποία αναλαμβάνουν να κινήσουν ένα σύνολο 136 κιλών με όλα του τα υγρά, μέσω πεντατάχυτου κιβωτίου. Ως είναι προφανές, το Must απευθύνεται και σε όλους τους κατόχους διπλωμάτων οδήγησης της κατηγορίας Α1.

Η μοτοσυκλέτα κυλά σε τροχούς 17 ιντσών με σχετικά λεπτές διαστάσεις, 100/80 μπροστά και 110/70 πίσω, αναρτάται σε ένα ανεστραμμένο πιρούνι 37 mm μπροστά και ένα monoshock αμορτισέρ πίσω χωρίς μοχλικό, με ρύθμιση προφόρτισης του ελατηρίου του. Ιδιαίτερα εντυπωσιακό δείχνει το μπροστινό φρένο, με μια ακτινική εξαπίστονη (!) δαγκάνα σε δίσκο 280 mm, η οποία λειτουργεί συνδυασμένα (CBS) με τον πίσω δίσκο των 240 mm.

Ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει ακόμη LED φώτα ημέρας (DRL, ή Daytime Running Lights), ένα στρογγυλό LCD πολυόργανο που βρίσκεται τοποθετημένο μπροστά από τη δεξιά πλευρά του τιμονιού με επαρκή πληροφορία: ταχύτητα, στροφές, ώρα, στάθμη βενζίνης, τάση μπαταρίας, χιλιομετρητή και όλες τις απαραίτητες ενδεικτικές λυχνίες.

Στον δρόμο 

Στα Τρίκαλα κάναμε μαζί του μια πολύ μικρή βόλτα, οριακώς επαρκή για μια πρώτη γεύση, αλλά σε καμία περίπτωση αρκετή για να προσφέρει βασικά στοιχεία της οδηγικής του συμπεριφορά και των επιδόσεών του – αυτά στο πλήρες τεστ, όταν έρθει η ώρα του.

Ας δούμε όμως ποια είναι η πρώτη αυτή γεύση. Ξεκινώντας να πούμε πως μοιάζει γευστικότατη, η θέση οδήγησης είναι άνετη με το ψηλό τιμόνι να προσφέρει καλό έλεγχο και να επιτρέπει ακόμη και αναβάτες-αρκούδες (δείτε σχετικές φωτό με τον υπογράφοντα) να νοιώθουν ευπρόσδεκτοι στη σέλα του.

Με ύψος σέλας 790 mm και συνεπικουρούμενη από την πολύ στενή σιλουέτα του Must, δε μπορώ να φανταστώ κάποιον ή κάποια να δυσκολεύεται να φτάσει στο έδαφος.

Ο κινητήρας του δεν βγάζει ενοχλητικούς κραδασμούς, τουλάχιστον σε ταχύτητες πόλης, και αν κάτι τον διακρίνει είναι η ροπάτη απόδοση. Χαμηλά μοιάζει να έχει αρκετό τσαγανό στις επιταχύνσεις από στάση, κάτι που δεν είναι και ό,τι πιο συνηθισμένο στις μικρές μοτοσυκλέτες της κατηγορίας κυβισμού του.

Ωραιότατη ήταν και η πρώτη εντύπωση που πήραμε από τα φρένα του, τα οποία δείχνουν να έχουν όλα τα φόντα για να πρωταγωνιστήσουν ως ένα από τα δυνατότερα σημεία του Must 125. Οφείλουμε να τονίσουμε πάντως πως δεν πλησιάσαμε ποτέ σε μεγάλες ταχύτητες, λ.χ. στη γειτονιά των 100 km/h, οπότε η όποια αρχική μας κρίση αφορά στο πώς σταματάει από τις μικρές ταχύτητες πόλης όπου το οδηγήσαμε.

Στο ταμείο 

Η Γκοργκόλης Α.Ε. διαθέτει το Must 125 σε δύο χρώματα, κόκκινο και μαύρο, με μια νοστιμότατη τιμή €2,290 που μας αποκαλύπτει και το σκεπτικό της σε κάποιον βαθμό.

Απευθυνόμενη πρωτίστως στους αναβάτες της κατηγορίας Α1, χωρίς να περιοριζόμαστε απαραιτήτως σε αυτούς, προσφέρει τη νέα μοτοσυκλέτα της Daytona Motors σε μια τιμή που ανταγωνίζεται κυρίως τις ομοεθνείς και γειτονικές προτάσεις στα 125 cc.

Ευρωπαίοι και Ιάπωνες βρίσκονται σε άλλα επίπεδα τιμών, με κάποιες μοτοσυκλέτες να μην είναι απλώς ακριβότερες, αλλά να ξεπερνούν ακόμη και το διπλάσιο της τιμής του Must 125. Ωστόσο η λιανική του κοιτάζει στα μάτια και τους πιο προσιτούς ανταγωνιστές του, γεγονός που οπωσδήποτε θα παίξει τον ρόλο του στις πωλήσεις – ιδιαίτερα όσο αυτή συνδυάζεται με την εγγύηση του καλού ονόματος που έχει στην Ελληνική αγορά τόσο η Daytona Motors, όσο και η Γκοργκόλης Α.Ε, όπως επιβεβαιώνεται από τους επίσημους αριθμούς πωλήσεων.

Tεχνικά Χαρακτηριστικά 

ΤΥΠΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

AEΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4Τ, 2V, ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ

57.0mm x 48.8mm

ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ

125cc

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ

9.3:1

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ

11 hp / 9500 rpm

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ

0,9 kg.m / 8000 rpm

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ

E.F.I.

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

2.7 l/100km (Euro4)

ΚΙΒΩΤΙΟ

5 ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ ( 1-Ν-2-3-4-5)

ΤΕΛΙΚΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΑΛΥΣΙΔΑ

ΕΚΚΙΝΗΣΗ

ΜΙΖΑ

ΜΗΚΟΣ x ΠΛΑΤΟΣ x ΥΨΟΣ

1985mm x 745mm x 1075mm

ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΤΡΟΧΩΝ

1360 mm

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ

790 mm

ΧΩΡΗΤΙΚ. ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ

13.5 L

ΒΑΡΟΣ (ΣΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ)

136 kg

ΤΥΠΟΣ ΠΛΑΙΣΙΟΥ

ΔΙΠΛΟ ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ

ΖΑΝΤΕΣ

ΑΚΤΙΝΩΤΕΣ

ΕΜΠΡΟΣΘΙΟ ΤΡΟΧΟΣ

100/80 -17

ΟΠΙΣΘΙOΣ ΤΡΟΧΟΣ

120/70 -17

ΕΜΠΡΟΣΘΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΔΙΑΔΡΟΜΗ /ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ)

ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ (120mm/ 37mm)

ΟΠΙΣΘΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ)

ΠΛΕΥΡΙΚΟ MONOSHOCK (46mm)

ΕΜΠΡΟΣΘΙΟ ΦΡΕΝΟ

ΔΙΣΚΟΣ 280 mm, ΑΚΤΙΝΙΚΗ ΔΑΓΚΑΝΑ 6 ΕΜΒΟΛΩΝ

ΟΠΙΣΘΙO ΦΡΕΝΟ

ΔΙΣΚΟΣ 240 mm +CBS