Με αυτόν τον νέο κινητήρα η Ducati επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στην εξέλιξη, η οποία έχει διαμορφωθεί με την εισαγωγή τεσσάρων εντελώς νέων κινητήρων σε μόλις επτά χρόνια: Desmosedici Stradale, Superquadro Mono, V4 Granturismo και τώρα τον καινούργιο V2.
Ο νέος κινητήρας έρχεται αναμενόμενα υπάκουος στο πρότυπο Euro5 , έχει κυβισμό 890 κ.εκ, είναι εξοπλισμένος με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων IVT (Intake Variable Timing), για ένα σύνολο που ζυγίζει μόλις 54.4 κιλά, 9.4 λιγότερα από τον Superquadro 955, 5.9 από τον Testastretta Evoluzione και 5.8 από τον Scrambler Desmodue. Το σύστημα χρονισμού των βαλβίδων που παρουσιάστηκε με το V4 Granturismo επιβεβαιώθηκε και στο νέο V2, δίνοντας έμφαση στις χαμηλές στροφές και στην οικονομία συντήρησης, μιας και το διάκενο της βαλβίδας ελέγχεται κάθε 30.000 χλμ., επιβεβαιώνοντας τα διαστήματα αναφοράς για την κατηγορία.
Η διάταξη V2 με 90 μοίρες περιεχόμενη γωνία κυλίνδρων σχηματίζει εκ των πραγμάτων έναν λεπτό κινητήρα με έντονη προσωπικότητα στον ήχο και στην απόδοση ισχύος, με την ορθή γωνία στους κυλίνδρους να δημιουργεί εξισορρόπηση των δυνάμεων πρώτης τάξης, χωρίς την ανάγκη αντικραδασμικού άξονα για την εξάλειψη των κραδασμών. Τέλος, οι κύλινδροι περιστρέφονται προς τα πίσω, με γωνία 20° μεταξύ του οριζόντιου κυλίνδρου και του σχετικού επιπέδου, για βελτιστοποίηση της κατανομής βάρους.
Προορισμός του νέου κινητήρα θα είναι διαφορετικού χαρακτήρα μοτοσυκλέτες, αφού οι Ιταλοί ανακοίνωσαν δύο διαφορετικές διαμορφώσεις που χαρακτηρίζονται από διαφορετικές τιμές ισχύος: 120 ή 115 ίππους στις 10.750 σ.α.λ. Η διάμετρος και η διαδρομή του εμβόλου είναι στα 96 x 61,5 χλστ., σχηματίζοντας έναν υπερτετράγωνο λόγο 1.56, μια ενδιάμεση επιλογή σε σύγκριση με τους κινητήρες Testastretta και Superquadro, επιτρέποντας στον κινητήρα να αποδίδει υψηλότερες τιμές μέγιστης ισχύος από τον πρώτο, με καμπύλη ροπής που είναι πιο ευνοϊκή για χρήση στο δρόμο από τον δεύτερο.
Η μέγιστη τιμή ροπής είναι λίγο πάνω από τα 9 χιλιογραμμόμετρα στις 8.250 σ.α.λ. και ο κόφτης στην πέμπτη και έκτη ταχύτητα, έχει ρυθμιστεί στις 11.350 σ.α.λ. Στην πιο σπορ έκδοση των 120 ίππων, υιοθετώντας την αγωνιστική εξάτμιση για χρήση στην πίστα η μέγιστη ισχύς αυξάνεται στους 126 ίππους ( 6 ίππους) στις 10.000 σ.α.λ. και η ροπή στα 9.8 κιλά στις 8.250 σ.α.λ., με δεδομένη την εξοικονόμηση βάρους κατά 4.5 κιλά.
Έλεγχος μεταβλητού χρονισμού
Χάρη στο σύστημα IVT (Intake Variable Timing), ο νέος δικύλινδρος κινητήρας της Ducati εγγυάται πολύ γραμμική παροχή ροπής ακόμα και σε χαμηλές στροφές, με άμεση απόκριση στο γκάζι στις υψηλές στροφές. Αυτό συμβαίνει επειδή το σύστημα IVT μεταβάλλει συνεχώς το χρονισμό της βαλβίδας εισαγωγής σε ένα τόξο 52° χάρη στην υιοθέτηση μεταβλητής φάσης που εφαρμόζεται στο άκρο του εκκεντροφόρου, επιτυγχάνοντας μια ομαλή και διαρκή καμπύλη παροχής ισχύος ακόμη και σε χαμηλές και μεσαίες στροφές, σε συνδυασμό με εξαιρετική απόδοση στις υψηλές στροφές. Περισσότερο από το 70% της μέγιστης ροπής είναι στην πραγματικότητα ήδη διαθέσιμο στις 3.000 σ.α.λ. και μεταξύ 3.500 και 11.000 σ.α.λ. η τιμή της ροπής δεν πέφτει ποτέ κάτω από το 80%.
Για βελτιστοποίηση της απόδοσης του κινητήρα, τα κοκοράκια της βαλβίδας εισαγωγής έχουν επεξεργασία DLC (Diamond-Like Carbon), όπως στη Desmosedici MotoGP. Ο έλεγχος κατανομής γίνεται με αλυσίδα, ενώ η επιστροφή της βαλβίδας γίνεται μέσω ελέγχου ελατηρίου. Τα κομμάτια της βαλβίδας εισαγωγής είναι κούφια, για μεγαλύτερη απόδοση του συστήματος διανομής χάρη στην εξοικονόμηση βάρους 5%, με τις βαλβίδες να είναι επιχρωμιωμένες. Η τροφοδοσία ανατίθεται σε ένα κυκλικό σώμα πεταλούδας διαμέτρου 52 χλστ., με εγχυτήρα που ελέγχεται από ένα σύστημα ride-by-wire ικανό να προσφέρει τέσσερις διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας ισχύος για να προσαρμόζεται σε διαφορετικές καταστάσεις οδήγησης για την προβλεπόμενη χρήση του κινητήρα.
Ο αισθητήρας knock sensor που υπάρχει και στις δύο εκδόσεις επιτρέπει στον κινητήρα να λειτουργεί χωρίς να διακυβεύεται η αξιοπιστία εάν δεν υπάρχει διαθέσιμο καύσιμο υψηλών οκτανίων. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να ταξιδέψετε με ηρεμία ακόμα και σε χώρες όπου μπορεί να είναι πιο δύσκολο να βρείτε βενζίνη υψηλής ποιότητας. Επίσης, ο νέος V2 είναι εξοπλισμένος με κύκλωμα παράκαμψης εισαγωγής, όπου ένας αγωγός συνδέει το φιλτροκούτι και τους αγωγούς εισαγωγής των δύο κυλίνδρων κοντά στη βαλβίδα εισαγωγής, βελτιώνοντας το μείγμα αέρα/καυσίμου για μεγαλύτερη απόδοση καυσίμου. Με αυτόν τον τρόπο, ο κινητήρας είναι πιο αποδοτικός στην καύση, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου και τις επιβλαβείς εκπομπές ρύπων.
Ο θάλαμοι καύσης του κινητήρα είναι διαμορφωμένοι με τέτοιο τρόπο ώστε να ενσωματώνουν τον θάλαμο νερού γύρω από τις επενδύσεις των κυλίνδρων. Όπως ο κινητήρας Superquadro, έτσι και ο νέος V2 είναι εξοπλισμένος με επενδύσεις αλουμινίου που εισάγονται στις οπές του περιβλήματος του στροφαλοθαλάμου κατά τις αρχικές φάσεις συναρμολόγησης. Αυτός ο σχεδιασμός επιτρέπει την απευθείας στερέωση της κεφαλής στον στροφαλοθάλαμο, συνδυάζοντας την ανάγκη για ακαμψία της δομής του κινητήρα με ένα σημαντικό πλεονέκτημα όσον αφορά τη συμπαγή φύση των διαστάσεων. Οι επενδύσεις με τα λεπτά τοιχώματά τους, καθιστούν επίσης δυνατή την αποτελεσματική ανταλλαγή θερμότητας με το ψυκτικό που ρέει κατά μήκος πέριξ του κινητήρα.
Όπως και στο νέο Panigale V4, το κιβώτιο ταχυτήτων είναι εξοπλισμένο με το Ducati Quick Shift (DQS) 2.0. Το DQS δεύτερης γενιάς χρησιμοποιεί μια στρατηγική που βασίζεται αποκλειστικά στον αισθητήρα ταχυτήτων, επιτρέποντας έτσι τις αλλαγές χωρίς μικροδιακόπτες. Αυτή η λύση προσφέρει στον αναβάτη μια πιο άμεση αίσθηση, με μειωμένη διαδρομή και χωρίς αυτή τη «λαστιχένια» αίσθηση που χαρακτηρίζει τα παραδοσιακά Quickshifters διευκολύνοντας την εύρεση της νεκράς.
Ο συμπλέκτης 8 δίσκων, που προέρχεται από την πιο πρόσφατη έκδοση που χρησιμοποιείται στον Testastretta 11°, μετριάζει την ανάδρομη ροπή με το γκάζι κλειστό και όταν κατεβάζετε ταχύτητα, βελτιώνοντας τη σταθερότητα της μοτοσυκλέτας σε πιο αποφασιστικές φάσεις φρεναρίσματος.
Τέλος, ο νέος V2 θα είναι επίσης διαθέσιμος σε έκδοση μειωμένης ισχύος 47 hp σε μοτοσυκλέτες που προορίζονται για κατόχους άδειας Α2.