Νέα δεδομένα για τις φωτιές και τους απεγκλωβισμούς στα ηλεκτροκίνητα


Με την αυξανόμενη δημοτικότητα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των μοτοσυκλετών και των scooter, έχει ανακύψει ένα θέμα, το οποίο σχετίζεται με την κατάσβεση των φωτιών και την διαχείριση κατά τον απεγκλωβισμό μετά από ατύχημα. 

  • 26/3/2019

Το γεγονός ότι υπάρχουν συστοιχίες μπαταριών και ηλεκτρικό κύκλωμα υψηλής τάσης, είναι αρκετό για να δημιουργηθούν νέα δεδομένα σε ότι αφορά στον τρόπο που επιχειρούν πυροσβέστες και άλλα σωστικά συνεργεία σε περίπτωση φωτιάς ή ατυχήματος. 

Οι μπαταρίες στα ηλεκτροκίνητα οχήματα, αποδεικνύονται ιδιαίτερα… ζόρικες σε περίπτωση που πάρουν φωτιά, αφού σύμφωνα με το καταγεγραμμένο ιστορικό, απαιτούνται τουλάχιστον 11 κυβικά μέτρα νερού (11.000 λίτρα δηλαδή) για την κατάσβεση τους. 

Ακόμα και όταν έχει σβήσει η φωτιά όμως, θα πρέπει οι μπαταρίες να μεταφερθούν σε ειδικούς, ελεγχόμενους χώρους για μια τουλάχιστον ημέρα, αφού έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο αναζωπύρωσης τους! Επίσης, ο καπνός από την καύση των μπαταριών είναι ιδιαίτερα τοξικός και είναι απαραίτητη η χρήση προστατευτικών μασκών στους ανθρώπους που επιχειρούν στην κατάσβεση τους. 

Σε ότι αφορά στον απεγκλωβισμό τώρα, στα ηλεκτροκίνητα οχήματα υπάρχει μια νέα, εν δυνάμει θανατηφόρα συνισταμένη, που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής και αυτή είναι η υψηλή τάση στις καλωδιώσεις. Σε ένα αυτοκίνητο ή δίτροχο με θερμικό κινητήρα η τάση δεν υπερβαίνει τα 12V στα ηλεκτροκίνητα όμως, φτάνει άνετα τα 400V ή και παραπάνω, μιλάμε δηλαδή για τάσεις οι οποίες μπορούν να προκαλέσουν θάνατο. 

Χρειάζεται λοιπόν ιδιαίτερη προσοχή και ενδεχόμενα και προστατευτικός εξοπλισμός, όταν επιχειρείται απεγκλωβισμός ή περισυλλογή – φόρτωση τρακαρισμένων ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Οι εταιρείες πάντως, φροντίζουν να χρησιμοποιούν καλώδια πορτοκαλί χρώματος στα κυκλώματα και στα κανάλια που διέρχεται τάση μεγαλύτερη των 60V.

Πηγές: NFPA, Bloomberg