MX King 150 – Είναι αυτή η απάντηση της Yamaha στα παπιά;


Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η παρουσία των Valentino Rossi και Maverick Vinales υπονοεί τη σημασία που αποδίδει η Yamaha σε μια εκδήλωση, όπως η παρουσίαση των νέων μοντέλων 2019 για την Ινδονησία, παράλληλα με την εργοστασιακή ομάδα MotoGP και τη νέα Μ1.

  • 11/2/2019

Σε αυτή την εκδήλωση δύο ήταν τα αστέρια της φετινής της γκάμας, το ΜΤ-15 (δηλαδή το ΜΤ-125 στην Ασιατική έκδοση των 150 cc) και το ανανεωμένο παπί MX King 150.Το δεύτερο λοιπόν βασίζεται σε ένα μοντέλο της Ασιατικής αγοράς που προϋπήρχε, ωστόσο για φέτος πέρασε από μια προσεκτική διαδικασία φρεσκαρίσματος που ξεκινά από τον συνολικό σχέδιο και συνεχίζει με LED φώτα, ψηφιακά όργανα, λίγο φαρδύτερα ελαστικά (90/80-17 μπροστά, 120/70-17 πίσω) και διακόπτη alarm (φώτα έκτακτης ανάγκης).

Το MX King 150 έχει χτιστεί γύρω από ένα ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο που στρέφεται περισσότερο προς τη γεωμετρία της μοτοσυκλέτας, παρά στο κλασικό underbone σχέδιο των τυπικών παπιών και εξοπλίζεται με μονό, κεντρικά τοποθετημένο αμορτισέρ πίσω.

Ο μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος και ψεκαστός κινητήρας του διαθέτει δύο βαλβίδες και 1 ΕΕΚ, κύλινδρο όρθια τοποθετημένο, εφοδιάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων με συμπλέκτη και στην Ινδονησιακή έκδοση που παρουσιάστηκε αποδίδει 15.2 hp στις 8,500 rpm και 1.4 kg.m 7,000 rpm. Αυτά για συνολικό βάρος 116 κιλών, αν και δε διευκρινίζεται αν μιλάμε για στεγνό ή υγρό νούμερο.

Τώρα, επίσημες πληροφορίες σχετικά με το ενδεχόμενο αυτό το παπί να έρθει προς τα μέρη μας δεν υπάρχουν, αλλά δε μπορούμε παρά να αναρωτηθούμε: θα μπορούσε να είναι αυτή η απάντηση της Yamaha στα νέα δεδομένα που τίθενται στην Ελλάδα με τις αφίξεις των Honda GTR150 και SYM VF185;

Με δεδομένο πως η Yamaha κυριάρχησε για χρόνια με το υπερεπιτυχημένο Crypton 135, δε θα ήταν και τόσο απίθανο να περιμένουμε πως αργά ή γρήγορα θα απαντήσει στις νέες αφίξεις στην κατηγορία με ένα ανάλογο μοντέλο για το πάνω ράφι της κατηγορίας. To MX King 150, μετονομασμένο για την περίσταση στο πιο γνώριμο Crypton 150 ενδεχομένως, μοιάζει ιδανικό για να αναλάβει την κληρονομία της οικογένειας στην Ελληνική αγορά.

Το βασικό ζήτημα προφανώς αφορά στις προδιαγραφές Euro 4, δηλαδή το κατά πόσο τις καλύπτει ή πόσο δύσκολο να είναι να προσαρμοστεί αναλόγως. Κρίνοντας από τις κινήσεις των Honda και SYM, οι οποίες πήραν ανάλογα προϋπάρχοντα μοντέλα από Ασιατικές αγορές και τα προσάρμοσαν στα Ευρωπαϊκά δεδομένα, θα ήταν πολύ λογικό να περιμένουμε κάτι τέτοιο και από τη Yamaha.