Honda – Με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων οι κινητήρες 125 και 300 κ.εκ. στα scooter


Ο ΜΕΤΑΒΛΗΤΟΣ ΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΒΑΛΒΙΔΩΝ, ΠΕΡΑΝ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΕΓΝΩΣΜΕΝΩΝ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΕΝΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΠΕΡΝΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΜΠΟΔΙΑ ΘΕΤΟΥΝ ΟΙ ΝΟΜΟΘΕΤΕΣ, ΜΕ ΤΙΣ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΑΥΣΤΗΡΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΡΥΠΩΝ.

  • 2/9/2019

Ήδη, στις κατηγορίες των Adventure και των Superbike ο μεταβλητός χρονισμός αποτελεί μια όλο και πιο συχνή τεχνολογική εφαρμογή και αυτό αναμένεται να περάσει και στις κατηγορίες μικρότερου κυβισμού και χαμηλότερης τιμής.  

Προκειμένου να συμβεί αυτό βέβαια, χρειάζεται να σχεδιασθούν και να εξελιχθούν απλούστερα, ελαφρύτερα και λιγότερο πολύπλοκα συστήματα μεταβλητού χρονισμού σε σχέση με αυτά που εφαρμόζονται σε μοτοσυκλέτες υψηλής απόδοσης, υψηλού κύρους και… υψηλής τιμής. 

Η Yamaha έχει ήδη δείξει τον δρόμο, με το VVA σύστημα που εφαρμόζει στις κινητήριες μονάδες 125 κ.εκ., που εφαρμόζονται σε μοντέλα όπως το YZF-R 125 και το NMAX 125. Τώρα λοιπόν, φήμες θέλουν και την Honda να ακολουθεί, με ένα δικό της σύστημα μεταβλητού χρονισμού, σε κινητήρες μικρού κυβισμού. 

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι αυτό θα γίνει αρχικά στους κινητήρες των 125 /150 κ.εκ. που κινούν μοντέλα όπως το SH και το PCX, ενώ σύντομα θα περάσει και στην μεγαλύτερου κυβισμού μονάδα 300 κ.εκ. του Forza και του SH 300. 

Φυσικά το όλο θέμα, δεν μπορεί παρά να μην σχετίζεται με μια είδηση από τα τέλη του 2017, όπου ήθελε την Honda, να ετοιμάζει ένα απλό σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων.