Honda, Caltech και NASA προάγουν την ηλεκτροκίνηση σε νέα επίπεδα!


Το μεγαλύτερο πρόβλημα των ηλεκτροκίνητων δίτροχων, είναι η αυτονομία, ωστόσο αυτό φαίνεται πως λύθηκε με την ανακοίνωση των μπαταριών Ιόντων Φθορίου που έχουν 10 φορές μεγαλύτερη χωρητικότητα από της αντίστοιχες, λιθίου. 

  • 7/12/2018

Τρεις πανίσχυρες στο τομέα της έρευνας δυνάμεις ενώθηκαν, με σκοπό να εξελίξουν έναν τύπο μπαταρίας. Η Honda, το California Institute of Technology και η NASA, ανακοίνωσαν πως κατάφεραν να βελτιώσουν ένα είδος μπαταριών, το οποίο μπορεί να λύσει το μεγαλύτερο μέχρι στιγμής πρόβλημα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων: την αυτονομία. 

Η ομάδα εργάστηκε πάνω στις μπαταρίες ιόντων φθορίου, οι οποίες προϋπήρχαν ως ιδέα αλλά απαιτούσαν πολύ μεγάλες θερμοκρασίες για να λειτουργήσουν, καθιστώντας πρακτικά αδύνατη την εφαρμογή τους σε ευρεία κλίμακας χρήση. Το μεγάλο προσόν των μπαταριών αυτών όμως, ήταν και είναι, η τεράστια, συγκριτικά με τις μπαταρίες ιόντων του λιθίου, χωρητικότητα τους (δεκπλάσια!).

Το επίτευγμα της επιστημονικής ομάδας λοιπόν, ήταν ότι κατάφερε να δημιουργήσει μια μπαταρία ιόντων του φθορίου, η οποία μπορεί να αποδώσει σε θερμοκρασίες λειτουργίας δωματίου. Ένα άλλο μεγάλο και σημαντικό πλεονέκτημα των μπαταριών αυτών, είναι, ότι η κατασκευή και η απόρριψη τους, έχει πολύ μικρότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο σε σχέση με τις μπαταρίες ιόντων του λιθίου.

Πολύ σημαντικό βήμα λοιπόν, για την ηλεκτροκίνηση και το περιβάλλον.