Η Piaggio πατεντάρει μια σημαντική τροποποίηση στο MP3


Αν και το 2022 παρουσιάστηκε η νέα γενιά MP3, η Piaggio έχει ήδη κατοχυρώσει μια ενδεχόμενη αλλαγή για την επόμενη μέρα.

  • ΣΠΥΡΟΣ ΤΣΑΝΤΗΛΑΣ
  • 11/1/2023

Από το 2006 που παρουσιάστηκε το πρώτο MP3, πολλά έχουν αλλάξει σε κινητήρες, σχεδίαση και εξοπλισμούς, αλλά τίποτε στη μηχανική βάση του περίτεχνου μπροστινού συστήματος των τρίτροχων σκούτερ.

Βασισμένο στη λογική δύο οριζόντιων βραχιόνων που σχηματίζουν ένα παραλληλόγραμμο και συνδέονται μέσω μοχλικών και αμορτισέρ με τους δύο μπροστινούς τροχούς, η διάταξη αυτή φροντίζει ώστε οι δύο αυτοί βραχίονες να παραμένουν μόνιμα παράλληλοι με το έδαφος, ενώ οι τροχοί πλαγιάζουν προσφέροντας μια μοναδική αίσθηση ασφάλειας στη στροφή.

Η Piaggio ωστόσο ετοιμάζει μια αναβάθμιση στο σύστημά της, η οποία δεν αφορά στην ίδια τη διάταξη του μπροστινού όσο στον τρόπο που συνδέεται με το υπόλοιπο σκούτερ.

Συγκεκριμένα, στα σχέδια της νέας πατέντας που κατέθεσε η ιταλική εταιρεία, η σημαντική αλλαγή αφορά στον τρόπο έδρασης του μπροστινού φέρινγκ, το οποίο εδώ δεν πατά πάνω στο πλαίσιο, αλλά στο παραλληλόγραμμο του μπροστινού συστήματος.

Έτσι, το φέρινγκ θα παραμένει μονίμως σε οριζόντια θέση, παράλληλο με το έδαφος, και δε θα πλαγιάζει με το υπόλοιπο σκούτερ κατά το στρίψιμο.

Αυτό, σύμφωνα με την αιτιολόγηση της Piaggio, έρχεται να εξυπηρετήσει δύο ζητήματα. Το πρώτο αφορά την αεροδυναμική, καθώς όταν το ΜΡ3 πλαγιάζει ο εσωτερικός τροχός ουσιαστικά “ανεβαίνει” ψηλότερα ως προς το φέρινγκ, έτσι χρειάζεται να έχει προβλεφθεί ο ελεύθερος χώρος για να μπορεί το σκούτερ να πετύχει τις εντυπωσιακά βαθιές κλίσεις του.

Αυτό το μεγάλο κενό μεταξύ μπροστινών τροχών και φέρινγκ δημιουργεί μια αεροδυναμική μαύρη τρύπα που επιδρά αρνητικά σε διάφορους τομείς: επιδόσεις, δυνάμεις που ασκούνται στο μπροστινό και κατανάλωση.

Με το σύστημα που κατοχύρωσε η Piaggio, το φέρινγκ έρχεται αρκετά πιο μπροστά κι έτσι μπορεί να στηθεί χαμηλότερα και να μειώσει τις αεροδυναμικές απώλειες σε μεγάλο βαθμό, με κέρδη σε όλες τις προαναφερθείσες περιπτώσεις και πρωτίστως σε κατανάλωση καυσίμου.

Επιπλέον, η διατήρηση του φέρινγκ μονίμως σε οριζόντια θέση σημαίνει πως και τα φώτα θα είναι πάντα οριζόντια, φωτίζοντας πολύ καλύτερα στο εσωτερικό της στροφής.

Ένα ζήτημα που προκύπτει είναι αισθητικό, καθώς με τη μετακίνηση του φέρινγκ μπροστά δημιουργείται πίσω του ένα κενό που από το πλάι δείχνει κάπως άκομψο. Προφανώς οι Ιταλοί σχεδιαστές θα βρουν τρόπους να το ενσωματώσουν στο ΜΡ3 χωρίς το μούτρο να δείχνει σαν ξένο σώμα, ενώ η Piaggio έχει ήδη αντιληφθεί πως αυτό δημιουργεί ευκαιρία για έξτρα αποθηκευτικό χώρο – προσέξτε στην παραπάνω εικόνα (Fig. 4) πως στον χώρο με αριθμό 58 μπροστά από το τιμόνι φιλοξενείται ένα ανοικτό κράνος, με πρόσβαση από μπροστά (56).

Όπως ισχύει πάντα για τις πατέντες, προς το παρόν αποτελεί μια σκέψη που θα μπορούσε να υλοποιηθεί στο μέλλον, ή να παραμείνει για πάντα ως ένα σχέδιο επί χάρτου. Στα υπέρ του πάντως είναι το γεγονός πως δεν απαιτεί δραματικές αλλαγές στη μηχανική βάση του ΜΡ3 για να εφαρμοστεί, άρα έχει αρκετές ελπίδες να βρεθεί σε μια από τις επόμενες αναβαθμίσεις της τρίτροχης οικογένειας της Piaggio.

Πηγή: Motociclismo