Η ιστορική Jawa επέστρεψε με μοντέλο 300 κ.εκ.!


Η 15η Νοεμβρίου του 2018, ορίζεται πλέον ως μια ημερομηνία ορόσημο στην ιστορία της θρυλικής Jawa, που ιδρύθηκε το 1929 στην Τσεχοσλοβακία. Η παρουσίαση ενός νέο μοντέλου στα 300 κ.εκ. σηματοδοτεί την επιτροφή της εταιρείας, η οποία ανήκει πλέον στην ινδική Mahindra. 

 

  • 15/11/2018

Το νέο μοντέλο βαδίζει πάνω σε μια πολύ απλή συνταγή, κάτι πολύ λογικό, δεδομένου ότι απευθύνεται εν πολλοίς στις Ασιατικές αγορές όπου φιλοδοξεί να ανταγωνιστεί κυρλίως, τα αντίστοιχα μοντέλα της  Royal Enfield/ 

Στην καρδιά του βρίσκεται ένας νέος μονοκύλινδρος, τετραβάλβιδος με 2ΕΕΚ κινητήρας 293 cc, με διαστάσεις κυλίνδρων 76 x 65 mm, συμπίεση 11:1 και απόδοση 27 hp (ισχύς) και 2.9 kg.m (ροπή) μέσω εξατάχυτου κιβωτίου.

Το μοτέρ αυτό μπαίνει σε ένα διπλό περιμετρικό ατσάλινο πλαίσιο, επενδύεται με ένα βασικό πακέτο τηλεσκοπικού πιρουνιού και δύο αμορτισέρ πίσω, για να κυλήσει πάνω σε τροχούς 18 ιντσών μπροστά (90/90) και 17 πίσω (120/80).

Τα φρένα ανατίθενται σε έναν δίσκο 280 mm με διπίστονη δαγκάνα εμπρός, ενώ πίσω η ρετρό εικόνα ολοκληρώνεται με ταμπούρο διαμέτρου 153 mm. Το συνολικό βάρος του νέου Jawa ανακοινώνεται στα 170 κιλά έτοιμο προς χρήση, δηλαδή με όλα τα υγρά του, συμπεριλαμβανομένου και του 14λιτρου ρεζερβουάρ.

Η μοτοσυκλέτα παρουσιάστηκε σε δύο εκδόσεις, τη βασική και αβάπτιστη, αλλά και τη Forty Two (42). Η δεύτερη δεν έχει καμιά μηχανολογική διαφορά, ξεχωρίζοντας μόνο στο φινίρισμα, αλλά και στο διαφορετικό φανάρι και μικρότερο μπροστινό φτερό. Ουσιαστικά η Forty Two είναι η λίγο φθηνότερη έκδοση, καθώς δε διαθέτει τις χρωμιωμένες λεπτομέρειες του βασικού μοντέλου – κάτι σαν τις εκδόσεις Dark που έχουν παρουσιάσει οι Ιταλοί κατασκευαστές.

Στην Ινδία η τιμή του βασικού Jawa ανακοινώθηκε στα €2,012 (με ισοτιμία 15/11/2018), ενώ το Forty Two κοστίζει €1,902. Όσον αφορά σε εξαγωγές προς τα μέρη μας, προς το παρόν δεν υπάρχει καμιά σχετική πληροφορία.

Για την ακρίβεια, δε γνωρίζουμε καν αν αυτές οι Jawa μπορούν να περάσουν τις Euro 4, αν και υποπτευόμαστε πως η Mahindra δε θα ξεκίνησε την αναβίωση μιας εταιρείας με ιστορία στην Ευρώπη χωρίς να ενδιαφέρεται να την εξάγει εδώ.

Θα πρέπει να περιμένουμε λοιπόν, αν και η ύπαρξη αισθητήρων ABS στις εικονιζόμενες μοτοσυκλέτες μάλλον δείχνει μια πρόθεση επέκτασης και προς δυσμάς.

Δείτε τη σε δράση από το σχετικό πρώτο προωθητικό βίντεο που μόλις έδωσε στη δημοσιότητα η Jawa...