Η Honda κατοχύρωσε εκ νέου το όνομα Transalp


Πάνε χρόνια φημών που θέλουν την επιστροφή του Transalp με τον ένα ή τον άλλο τρόπο και μόλις εμφανίστηκε ένα ακόμη απτό επιχείρημα.

  • ΣΠΥΡΟΣ ΤΣΑΝΤΗΛΑΣ
  • 3/3/2021

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Γερμανικού Motorrad, στις 12 Φεβρουαρίου 2021 η Honda πατεντάρισε εκ νέου το όνομα Transalp στις ΗΠΑ, όπου η κατοχύρωσή του είχε λήξει το 2016.

Το γεγονός από μόνο του φυσικά και δεν αρκεί για να θεωρήσουμε βέβαιη την επιστροφή του μοντέλου, καθώς στην Ε.Ε. η Honda είχε ανανεώσει την κατοχύρωση του ονόματος ήδη από το 2012, ενώ το ίδιο έκανε στην Αυστραλία το 2017 και στην Ιαπωνία το 2019.

Με αυτήν την τελευταία της κίνηση στις ΗΠΑ ουσιαστικά ολοκλήρωσε το “δέσιμο” όλων των βασικών αγορών όπου θα απευθυνόταν ένα ενδεχόμενο νέο Transalp, τροφοδοτώντας έτσι με φρέσκο καύσιμο την πυρά φημολογιών που ουσιαστικά ξεκίνησε το 2019 από τον Ιαπωνικό Τύπο.

Ας θυμηθούμε λοιπόν τι έχει ακουστεί αυτά τα τελευταία δύο χρόνια επί του θέματος.

Τον Ιούνιο του 2019, όταν ακόμη το Africa Twin ήταν 1000 και φημολογείτο πως θα μεγαλώσει στα 1100, το περιοδικό Young Machine δημοσίευσε μια ψηφιακά επεξεργασμένη εικόνα που προλόγιζε την άφιξη μιας μικρότερης έκδοσης Africa Twin 850 cc με ορίζοντα το 2021.

Το ίδιο μέσο λίγο καιρό πριν είχε δημοσιεύσει εκτενείς πληροφορίες και ψηφιακά σχέδια για την αναβάθμιση της Αφρικάνας στα 1100 κυβικά και είχε πέσει 100% μέσα, γεγονός που προσέδωσε αξιοπιστία στη νέα του εικασία-πληροφορία.

Λιγότερο από έναν χρόνο αργότερα, οι φήμες επέστρεψαν μαζί με μια σειρά σχεδίων από πατέντα της Honda που φέρεται να παρουσίαζει την επόμενη μέρα της πλατφόρμας NC στα 800 κυβικά, στοιχείο που αυτομάτως συνδέθηκε με τη μικρή Africa.

Στο ενδιάμεσο, ο project leader Africa Twin, Kenji Morita, κατά τις συνεντεύξεις για την παρουσίαση του Africa Twin 1100 δεν έκρυβε πως η εταιρεία αναγνωρίζει ένα μεγάλο κενό στην adventure γκάμα της από τα μονοκύλινδρα 250 και 450 ως τα 1100. Δεν είπε τίποτα το οριστικό, μα προσέφερε τη μαγιά που χρειάζονταν όλες αυτές οι φήμες για να δέσουν σε μια ολοκληρωμένη ιστορία.

Εν ολίγοις, έχουμε πολλές ενδείξεις που δείχνουν πως αργά ή γρήγορα το λογότυπο του Transalp μπορεί να κάνει την επανεμφάνισή του, ωστόσο τίποτε το επίσημο δεν υπάρχει ακόμη και η φήμες διχάζονται μεταξύ δύο σχεδίων που μοιάζουν ασύμβατα. Αφενός ένα NC800 που θα βασιζόταν λογικά στη φιλοσοφία “υποτετράγωνο, ήπιο και οικονομικό”, κι από την άλλη μια υποκυβισμένη Αφρικάνα που, αν έρθει, για να έχει νόημα θα πρέπει να ξεχωρίζει αισθητά σε εκτός δρόμου ικανότητες και δύναμη από το κοντινό της NC μοντέλο.

Αν βάζαμε ένα στοίχημα, τα λεφτά μας θα πήγαιναν σαφώς στο δεύτερο, καθώς με τα CB500X και NC750X η Honda έχει δέσει για τα καλά τη μεσαία κατηγορία. Μια ενδεχόμενη νέα άφιξη στους κυβισμούς κάτω των 900 cc λογικά θα πρέπει να ξεχωρίζει διακριτά από τις άλλες δύο, όπως ακριβώς υπονοεί ο κύριος Morita – εκτός αν μιλάμε για αντικατάσταση του NC.

Προς το παρόν πάντως ας παίρνουμε ό,τι ακούμε με μια δόση αλάτι, καθώς καμιά πατέντα δεν έχει προδιαγεγραμμένη πορεία προς την παραγωγή, απλά συνιστά μια πρόθεση που δένεται με κατοχύρωση και τίποτα παραπάνω.

Πηγή: Motorrad online