FEMA: Ο τεχνικός έλεγχος δεν βελτιώνει την οδική ασφάλεια


Με μια αρκούντως δεικτική επιστολή προς το Ευρωπαϊκό Κοιβοβούλιο, η FEMA ζητά να μην γίνει υποχρεωτικός ο τεχνικός έλεγχος μοτοσυκλετών.

  • ΣΠΥΡΟΣ ΤΣΑΝΤΗΛΑΣ
  • 29/1/2021

Στην Ελλάδα το ΚΤΕΟ έχει γίνει υποχρεωτικό για τα δίκυκλα ανά δύο χρόνια, δεν ισχύει όμως το ίδιο και στην υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση. Η συζήτηση αυτή είχε ανοίξει αρκετά χρόνια πίσω στις Βρυξέλλες, καθώς ετοιμαζόταν μια κεντρική οδηγία που να ρυθμίζει σε πανευρωπαϊκό επίπεδο το πλαίσιο των υποχρεωτικών περιοδικών τεχνικών ελέγχων για όλα τα οχήματα.

Αυτή ήταν η 2014/45/EU και προ της ψήφισής της από το κοινοβούλιο είχε προηγηθεί μια θερμή διαμάχη με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μοτοσυκλετιστικών Ενώσεων, FEMA, με αποτέλεσμα το Δίκυκλο να εξαιρεθεί από την οδηγία ως το 2022.

Για να μην ενταχθεί στην οδηγία μετά το 2022, η κάθε χώρα-μέλος είχε το δικαίωμα να προτείνει ισοδύναμους τρόπους εξυπηρέτησης της Οδικής Ασφάλειας ως τον Μάιο του 2017, κάτι που έκαναν επιτυχώς οι Φινλανδία, Ιρλανδία και Ολλανδία.

Το σημείο αιχμής για τη FEMA δεν είναι η αξία καθαυτή του τεχνικού ελέγχου, μα η σύνδεσή του στο πακέτο της οδικής ασφάλειας και σε αυτό το αδύνατο σημείο επιτέθηκε με επιστολή που απευθύνει προς τα μέλη της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Σε αυτή καταφέρεται ευθέως εναντίον της έρευνας της Επιτροπής που θεμελιώνει την αμφισβητούμενη σύνδεση, και το κάνει με αρκετά δυνατές εκφράσεις: “η έρευνα δεν πληροί τα κριτήρια μιας καλής μελέτης”, “η μεθοδολογία της δεν σχεδιάστηκε ούτε εκτελέστηκε σωστά”,” χρησιμοποιήθηκαν δεδομένα που δεν ήταν επαρκή, αξιόπιστα και έγκυρα”, “τα συμπεράσματα δεν δικαολογούνται από τα δεδομένα”.

Ελληνιστί, κύριοι μας κοροϊδεύετε; Αν ισχύει αυτό που αναφέρεται στην επιστολή πως τα στατιστικά που στηρίζουν την έρευνα της Επιτροπής προέρχονται εξ ολοκλήρου από τα αντίστοιχα στοιχεία για τα μοτοποδήλατα (50 cc) της Ισπανίας, προφανώς και ναι.

Στη συνέχεια η FEMA επαναφέρει στο προσκήνιο πολλές παλαιότερες έρευνες που δείχνουν πως τα δίκυκλα είναι εν γένει τα πιο καλοσυντηρημένα οχήματα στον δρόμο, με τις περισσότερες αστοχίες να αφορούν ζητήματα πολύ πιο άμεσα, όπως η κατάσταση των ελαστικών ή των φώτων, από τον περιοδικό έλεγχο.

Διαβάστε όλη την επιστολή εδώ.

Στο τέλος η FEMA καταλήγει στο συμπέρασμα πως οι αρνητικές πλευρές του υποχρεωτικού τεχνικού ελέγχου ξεπερνούν τις ενδεχόμενες και μη αποδεδειγμένες ωφέλειες στην Οδική Ασφάλεια. Στη θέση αυτής της τακτικής, συνεχίζει η FEMA, θα ήταν προτιμότερο να στραφούμε σε ενίσχυση της εκπαίδευσης και βελτίωση των οδικών υποδομών, επενδύοντας εκεί που θα έχει ουσιαστικό αποτέλεσμα.

Πηγή: FEMA