Euro 5 προδιαγραφές - Από 01/01/2020 σε ισχύ - Τι αλλάζει


ΑΠΟ ΤΗΝ 1Η ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ΤΟΥ 2020, ΟΛΕΣ ΟΙ ΝΕΕΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ SCOOTER ΠΟΥ ΘΑ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΕΕ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΟΥΝ, ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΡΥΠΩΝ, EURO 5. 

  • 17/12/2019

Για τα μοντέλα που ήδη βρίσκονται στην παραγωγή, η απαίτηση για συμμόρφωση με τις προδιαγραφέ  μετατοπίζεται για τον επόμενο χρόνο, δηλαδή την 1η Ιανουαρίου του 2021, όπου πλέον, όλες οι μοτοσυκλέτες, τα scooter και τα παπιά που πωλούνται ως καινούργια στην ΕΕ, θα πρέπει να είναι Euro 5. 

Από τις ανωτέρω προθεσμίες εξαιρούνται οι endurο και trial μοτοσυκλέτες, καθώς και τα επαγγελματικής χρήσης τρίτροχα και τετράτροχα, τα οποία θα πρέπει να συμμορφωθούν με τις Euro 5 προδιαγραφές, την 1η Ιανουαρίου του 2024. Προσοχή, ως επαγγελματικό, ορίζεται το όχημα το οποίο έχει εκδώσει αντίστοιχη άδεια και όχι ένα όχημα το οποίο χρησιμοποιείται για επαγγελματικούς σκοπούς από ιδιώτες, όπως διανομή.

Oι Euro 5 προδιαγραφές, οι οποίες βρίσκονται σε αντιστοιχία με τις Euro 6 προδιαγραφές των επιβατικών αυτοκινήτων, προβλέπουν συγκεκριμένα όρια εκπομπών, τα οποία ορίζονται σε μικρογραμμάρια ανά χιλιόμετρο διανυθείσας απόστασης και έχουν ως εξής: 

-1000 mg/km CO (μονοξείδιο του άνθρακα) 
-100 mg/km THC (υδρογονάνθρακες, συνολικά)
-68 mg/km NMHC (αρωματικοί υδρογονάνθρακες, όπως το βενζόλιο) 
-60 mg/km NOx (οξείδια του αζώτου) 
-4,5 mg/km PM (αιωρούμενα σωματίδια) 

Μέσα σε μια εικοσαετία, από το 1999 όπου και εφαρμόστηκαν οι Euro 1 προδιαγραφές, έχει σημειωθεί μια σταδιακή αλλά και πολύ σημαντική μείωση στις εκπομπές καυσαερίων. Οι υδρογονάνθρακες και τα οξείδια του αζώτου μειώθηκαν κατά 96,6%, ενώ το μονοξείδιο του άνθρακα μειώθηκε κατά 92,3%. 

Μια άλλη παράμετρος που προβλέπουν οι Euro 5 προδιαγραφές, είναι αυτή της αναβάθμισης της διαγνωστικής θύρας των μοτοσυκλετών, από OBD, σε OBD IΙ, προσφέροντας πιο λεπτομερή στοιχεία και μεγαλύτερη ανάλυση, για τυχόν βλάβες και αστοχίες στα συστήματα μείωσης των εκπομπών καυσαερίων που φέρει ένα δίτροχο.