ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ 2018
ETHEC

Ethec – Ηλεκτροκίνητη, 2WD με αυτονομία 400 χιλιομέτρων! 19/6

  • img

H Εthec, είναι ένα project δύο πανεπιστημιακών σχολών, του Πολυτεχνείου και της Σχολής Καλών Τεχνών της Ζυρίχης. Μια ομάδα 14 μηχανικών και 2 σχεδιαστών συνέβαλαν ώστε να δημιουργήσουν δίχως περιορισμούς την ιδανική ηλεκτρική μοτοσυκλέτα, κατά την άποψή τους.

Τεχνικώς τα πράγματα ‘εχουν ως εξής: Μπαταρίες λιθίου-ιόντων χωρητικότητας 15 kWh τροφοδοτούν δύο ηλεκτρικά μοτέρ στα κέντρα των δύο τροχών του Ethec που αποδίδουν μια μέση ισχύ 22 kW (29.5 hp) και μπορούν στιγμιαία να δώσουν ως και 50 kW (67 hp).

Με αυτήν την απόδοση, η αυτονομία της μοτοσυκλέτας μπορεί να φτάσει ως κα τα 400 χιλιόμετρα, ενώ υποστηρίζει ταχεία φόρτιση και διαθέτει ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης, ειδικά σχεδιασμένο από τον ηλεκτρολόγο μηχανικό της παρέας.

Το σύνολο κρεμιέται σε ένα ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, επενδύεται με ένα μπροστινό Girder και εξοπλίζεται με μερικές πρωτότυπες ιδέες, όπως είναι η 7-ιντση οθόνη αφής που στηρίζεται στην τιμονόπλακα με ένα μπράτσο που θυμίζει καθρέπτη μοτοσυκλέτας και πάνω στο οποίο βρίσκεται το κουμπί του keyless συστήματος εκκίνησης του Ethec.

Ανάλογα ενδιαφέρουσα πινελιά είναι η ενσωμάτωση του πίσω φωτός μέσα στις ντιζαϊνάτες ψήκτρες της που συνεπικουρούν στον έλεγχο θερμοκρασίας της υδρόψυκτης μπαταρίας.

Πάντως το πιο ενδιαφέρον στοιχείο του Ethec – και αυτό που θα μπορούσε να αποδειχθεί ως η σημαντικότερη κληρονομιά του – είναι το κύκλωμα regenerative braking, δηλαδή η ικανότητά του να φορτίζει τη μπαταρία όποτε χρησιμοποιούνται τα φρένα.

Οι μηχανικοί από τη Ζυρίχη υπολόγισαν πως πάνω από το 75% της ενέργειας πέδησης χάνεται με τη μορφή θερμότητας στο μπροστινό φρένο και για τον λόγο αυτόν τοποθέτησαν εκεί ένα δεύτερο ηλεκτρικό κινητήρα. Αυτός δηλαδή μπορεί να προσφέρει τα οφέλη της κίνησης 2x2, αλλά η βασική του δουλειά είναι να μεγιστοποιήσει την απόδοση του συστήματος που επαναφορτίζει τη μπαταρία κατά το φρενάρισμα και σε αυτό οφείλεται – κατά τους δημιουργούς του – η μεγάλη αυτονομία του Ethec.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • ΑΣΦΑΛΕΙΑ 22/6

    Ασφαλέστεροί για τους μοτοσικλετιστές οι γερμανικοί δρόμοι

    Ένας νέος τύπος πινακίδων οδικής σήμανσης δοκιμάστηκε και πήρε έγκριση στην Γερμανία. Πρόκειται για πινακίδες κατασκευασμένες εξολοκλήρου από πλαστικό, συμπεριλαμβανομένου και του στύλου τους δηλαδή, οι οποίες αποδείχθηκαν πολύ πιο ασφαλής για τους μοτοσυκλετιστές.

  • ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ 21/6

    Ευρώπη Vs ΗΠΑ – Ξεκινά η επιβολή φόρου 25% στις μοτοσυκλέτες!

    Aπό αύριο, Παρασκευή 22/06/2018, θα τεθούν σε εφαρμογή οι πρόσθετες τελωνειακές χρεώσεις της τάξεως του +25%, σε προϊόντα και αγαθά που εισάγονται στην ΕΕ από τις ΗΠΑ. Πως όμως προέκυψε αυτό;

  • TAΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ 21/6

    Tαξινομήσεις 2018

    Το δίκυκλο που ξεχώρισε στο πρώτο πεντάμηνο του 2018, ανεξαρτήτως κατηγορίας, ήταν το Piaggio Beverly 300, σημειώνοντας 841 ταξινομήσεις.

  • SHETTERS 21/6

    Shetters ζελατίνα κράνους – Από διάφανη σε φιμέ

    Την τελευταία λέξη της φωτοχρωμικής τεχνολογίας χρησιμοποιεί η γαλλική εταιρεία Shetters, εφαρμόζοντας την σε γυαλιά ηλίου και ζελατίνες μοτοσυκλετιστικών κρανών. Ουσιαστικά πρόκειται για υγρούς κρυστάλλους, παρόμοιους με αυτούς που βρίσκονται στις LCD οθόνες, οι οποίοι όταν...

  • DOMIO 20/6

    Domio - Κάνε το κράνος σου... ηχείο

    Αν και είναι αμφισβητούμενο το κατά πόσο είναι ασφαλές να οδηγεί κανείς μοτοσυκλέτα ακούγοντας μουσική μέσα από το κράνος, υπάρχει μια ολόκληρη αγορά που υποστηρίζει audio συστήματα για κράνη, συνήθως σε συνδυασμό με κάποιο κιτ επικοινωνίας Bluetooth.

  • ALLIGHT 20/6

    ALLight - Απλή μηχανική λύση για οριζόντιο φως τη νύχτα

    Ένα σύνηθες πρόβλημα με τα φώτα της μοτοσυκλέτας είναι πως αυτή πλαγιάζει, αυτά όμως όχι. Η δέσμη που φωτίζει παράλληλα με τον δρόμο χάνεται όταν η μοτοσυκλέτα στρίβει πλαγιασμένη καθώς το δεξιό της όριο χαμηλώνει ταυτόχρονα, αφήνοντας συχνά το εσωτερικό της στροφής στο σκοτάδι...

  • MOTOGUZZI 20/6

    Moto Guzzi V7 III Limited

    Στο Biarritz, με την ευκαιρία του φεστιβάλ Wheels and Waves, η Moto Guzzi παρουσίασε το νέο V7 III Limited, μία πανέμορφη ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής.

  • KTM 19/6

    ΚΤΜ 390 Adventure – Επίσημα το 2019 στην παραγωγή

    Από την Ινδία μας έρχεται η είδηση αυτή και αφορά στην επίσημη επιβεβαίωση για την παραγωγή του KTM 390 Adventure μέσα στο 2019. Εκεί το περιμέναμε όλοι βέβαια να παρουσιαστεί, όμως το να τo επισμοποιεί η ίδια η KTM, είναι διαφορετικό και 100% σίγουρο.

  • ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ 19/6

    Ταξινομήσεις Μάιος 2018 – Τα 210 πρώτα scooter

    Το Piaggio Beverly 300 σημείωσε 315 ταξινομήσεις τον Μάιο του 2018, κατακτώντας έτσι την 1η θέση στα scooter, αλλά και γενικότερα στα δίκυκλα.

  • ETHEC 19/6

    Ethec – Ηλεκτροκίνητη

    H Εthec, είναι ένα project δύο πανεπιστημιακών σχολών, του Πολυτεχνείου και της Σχολής Καλών Τεχνών της Ζυρίχης. Μια ομάδα 14 μηχανικών και 2 σχεδιαστών συνέβαλαν ώστε να δημιουργήσουν δίχως περιορισμούς την ιδανική ηλεκτρική μοτοσυκλέτα, κατά την άποψή τους.

  • KYMCO 18/6

    KYMCO – Tο Noodoe αναβαθμίζεται και επεκτείνεται

    Το Noodoe, το σύστημα πλοήγησης (και όχι μόνo) της KYMCO, που το γνωρίσαμε στον standard εξοπλισμό του AK550, αναβαθμίζεται. Οι κάτοχοι του scooter, μπορούν να κατεβάσουν τη νέα έκδοση για smartphone με λειτουργικό iOS ή Android, ενώ όπως ανακοίνωσε η επίσημη αντιπρόσωπος της...

  • SUZUKI 16/6

    Suzuki – Το Burgman με κυψέλες καυσίμου στην παραγωγή!

    Η Suzuki, στον τομέα των εναλλακτικών πηγών ενέργειας, έχει κάνει την τοποθέτηση της εδώ και καιρό, “ψηφίζοντας” κυψέλες καυσίμου. Στο Hamamatsu εξελίσσουν από το 2006 τις κυψέλες καυσίμου, προσαρμοσμένες σε δίτροχα δεδομένα, με τα scooter της σειράς Burgman να...

  • 15/6

    Ο τελωνειακός πόλεμος ΗΠΑ - ΕΕ και οι επιπτώσεις στην μοτοσυκλέτα

    Με τον εμπορικό “πόλεμο” μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης να έχει ξεκινήσει, η γηραιά ήπειρός, για πρώτη φορά συγκεκριμενοποιεί και ξεκαθαρίζει τα… αντίμετρα που έχει πάρει, με μια λίστα στην οποία συμπεριλαμβάνονται όλα τα προϊόντα των ΗΠΑ, στα οποία θα επιβληθεί...

  • 15/6

    Ride Vision – Σύστημα ασφαλείας με προειδοποίηση σύγκρουσης

    Η Ride Vision είναι μια εταιρεία από το Ισραήλ, η οποία και φέρεται να έχει εξελίξει το πρώτο ARAS (Advanced Rider Assistance System, εκ του ADAS για τα αυτοκίνητα) σύστημα για δίτροχα.

  • BULLIT 14/6

    Bullit Motorcycles - Πανέμορφα 125

    H Bullit είναι μια φίρμα μικρών και όμορφων retro μοτοσυκλετών, με έδρα το Βέλγιο. Η μητρική της εταιρεία είναι η MOOOF, ενώ τα μηχανικά μέρη των 4 μοντέλων της Bullit είναι κινέζικης προέλευσης, με τους κινητήρες να αποτελούν αντίγραφα από μοτέρ Suzuki.