First Drive: Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Subaru Crosstrek e-boxer


Έχοντας μπροστά σου το προϊόν μια τεχνολογικής εξέλιξης 50 και πλέον ετών δεν μπορείς παρά για μια ακόμη φορά να νιώσεις την αύρα μια φίρμας που ξέρει την τετρακίνηση όσο λίγοι.  

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: Β.Π., SUBARU MOTORS
  • 7/3/2024

O λόγος για την τεχνολογία τετρακίνησης της Subaru η οποία έχει κλείσει ήδη μισό αιώνα ύπαρξης και συνεχίζει ακάθεκτη να βελτιώνεται. Κι αυτή τη φορά τη βλέπουμε στο νέο μοντέλο της φίρμας, το Crosstrek το οποίο ήταν μέχρι πριν λίγες ημέρες το… Subaru XV. Η ιαπωνική φίρμα επέλεξε το δρόμο της παγκοσμιοποιημένης κωδικονομασίας για να μετονομάσει το XV με την ονομασία που κυκλοφορεί εδώ και χρόνια το δημοφιλές συμπαγές SUV σε χώρες εκτός Ευρώπης. Και μαζί με το όνομα αλλάζουν πολλά ακόμη αλλά όχι η χάρη που θέλει το τετρακίνητο συμπαγές SUV να πρωταγωνιστεί σε πολλά επίπεδα με επιπλέον προσόν της ενσωμάτωση της ισχυρής υβριδικής τεχνολογίας προς όφελος των επιδόσεων και της αποδοτικότητας. Και βέβαια όλα αυτά μαζί με βελτίωση στα κατασκευαστικά, δυναμικά και εξοπλιστικά του δεδομένα, μη χάνοντας τίποτε από τον premium και συνάμα hi-tech χαρακτήρα, στην οποία η Subaru μας έχει συνηθίσει τα τελευταία χρόνια. Κι αφού το οδηγήσαμε πριν λίγους μήνες στο εξωτερικό ήρθε, σαν να… μπαίνει η άνοιξη και στη χώρα μας για μια σύντομη οδηγική επαφή στους δρόμους του κρασιού (όταν οδηγούμε δεν πίνουμε!) της Νεμέας και με επίσκεψη στο εξαιρετικό Semeli Estate.

Το γνωστό μας σε αναλογίες XV, λοιπόν, άλλαξε αρκετά την εμφάνισή του διατηρώντας περίπου τα ίδια μεγέθη (διαστάσεις 4.480 x 1.800 x 1.600 mm και μεταξόνιο στα 2.670 mm). Φορά πλέον ένα υβριδικό σύστημα με έναν δίλιτρο 4κύλινδρο boxer (εννοείται!) ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα ισχύος 136 PS και ροπής στα 182 Nm που επικουρείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 16,7 PS ο οποίος προσθέτει επιπλέον 66 Nm ροπής παίρνοντας ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 0,57 kWh. Η ισχύς αυτή μεταφέρεται με σύστημα ενεργούς κατανομής ροπής και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός κιβωτίου CVT. Οι δε αναρτήσεις απαρτίζονται από γόνατα McPherson εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω. Αξίζει να αναφερθούν και τα off road χαρακτηριστικά με τις γωνίες εισόδου, ράμπας και διαφυγής να είναι 18ο, 19,7ο και 30,1ο (!). Συνολικά η σχεδίαση δείχνει επιθετική και ψαγμένη όπως μαρτυρούν τα προστατευτικά πλαστικά και οι εμπρός και πίσω αεραγωγοί και, όπως πάντα, κορυφαία σε υλικά που κάνουν το σύνολο να δείχνει όχι μόνο άριστο κατασκευαστικά αλλά και ανθεκτικό στο χρόνο και τη σκληρή χρήση.

Η είσοδος στο εσωτερικό συνεχίζει την εικόνα Subaru με τη συνολική προσέγγιση να είναι ανθρωποκεντρική, με εξαιρετικά καθίσματα, πολύ καλή ορατότητα αλλά και παραδοσιακά ιαπωνική χρηστικότητα (μόνον ο χώρος αποσκευών δείχνει κατώτερος της κατηγορίας στην οποία το Crosstrek ανήκει). Το περιβάλλον είναι ψηφιακό με την εμφατική παρουσία μιας κεντρικής οθόνης 11,6 ιντσών με πληθώρα διαχείρισης συστημάτων και απεικόνισης πληροφοριών στα ελληνικά (αν και αισθητικά λίγο άγαρμπα). Η Subaru υπόσχεται αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης, με νέες βάσεις καθισμάτων, νέα ανατομική δομή καθισμάτων, μπόλικη προσεγμένη ηχομόνωση παντού και επιπλέον 15% αυξημένη στρεπτική ακαμψία σε σύγκριση με το XV. Επιπλέον πληροφορούμαστε για τη νέα κρεμαγιέρα, τις νέες υδραυλικές βάσεις κινητήρα, την επαναρυθμισμένη εμπρός ανάρτηση, την ενίσχυση της πίσω ανάρτησης και τη βελτίωση της απόδοσης των φρένων. Ολιστική προσέγγιση λοιπόν σε ό,τι αφορά όχι μόνον την ποιότητα κύλισης αλλά και τα οδηγικά χαρακτηριστικά που επίσης φαίνονται με βάση τις βελτιώσεις πολλά υποσχόμενα. Κι έτσι είναι.

Τα πρώτα χιλιόμετρα εντός αστικού ιστού δείχνουν μια ανώτερη ποιότητα κύλισης με εξαιρετική στιβαρότητα, παντελή έλλειψη κραδασμών και πολύ άνεση ανάρτηση που δεν είναι ποτέ πλαδαρή. Ο κινητήρας και το κιβώτιο έχουν επίσης δεχθεί φροντίδα για πιο ήσυχη λειτουργία, οπότε, ακόμη και υπό πίεση εισπράττεις έναν μάλλον ομοιογενή και καθόλου άγριο ήχο. Η δύναμη σαφώς και θα μπορούσε να είναι περισσότερη (0-100 km/h σε 10,8 sec) αλλά η Subaru προτάσσει τη συμμετρική τετρακίνηση και την όσο το δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση.

Βεβαίως, υπό πίεση σε ανηφορικές διαδρομές όλο και θα πλησιάσετε διψήφιο νούμερο κατανάλωσης. Από την άλλη το CVT κιβώτιο είναι τίμιο χωρίς να μπορεί να έχει προκαθορισμένες θέσεις προσομοίωσης αλλαγής σχέσεων, οπότε φροντίζετε να κινείστε και με τη χρήση του συστήματος πέδησης. Αυτά στην άσφαλτο. Σε διαδρομή λίγων χιλιομέτρων με χώμα, αρκετή λάσπη και έντονα νεροφαγώματα το Crosstrek έδειξε για τι τερέν είναι φτιαγμένο. Απλά ασυναγώνιστο με τη μόνιμη τετρακίνηση, τα προγράμματα X Modes και ελαστικά Mud and Snow της Falken διαστάσεων 225/55-R18. Να σημειώσουμε επίσης την ύπαρξη της επόμενης γενιάς (4η) του Eyesight του συστήματος ασφαλείας με ραντάρ και κάμερες (η Subaru, θυμίζουμε, ήταν η πρώτη εταιρία που τοποθέτησε τόσο προηγμένο σύστημα σε αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής).  

Το Crosstrek διατίθεται στη χώρα μας με μια έκδοση κινητήρα, αυτήν του δίλιτρου υβριδικού συνόλου με τιμή που ξεκινά από τα 41.945 ευρώ, με αρκετά πλούσια «προίκα» και μάλιστα ουσίας όπως είναι το Eyesight και, βέβαια, η μόνιμη τετρακίνηση. Χρήματα όχι λίγα αλλά απόλυτα δικαιολογημένα από τις ικανότητες, την ευελιξία και την τεχνολογία που διαθέτει και με επιπλέον προσόν τα 8 χρόνια εγγύησης με απεριόριστα μάλιστα χιλιόμετρα!