Το Skoda Enyaq RS Race δείχνει το μέλλον των αγώνων (photos)


Η Skoda Motorsport παρουσίασε την πιο ολοκληρωμένη εκδοχή του Enyaq RS Race, ενός πλήρως ηλεκτρικού αγωνιστικού πρωτοτύπου που συνδυάζει την εμπειρία του ράλι με τις προδιαγραφές του μέλλοντος.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: SKODA
  • 15/6/2025

Πίσω από αυτό το εντυπωσιακό εγχείρημα κρύβεται η αγωνιστική τεχνογνωσία της Skoda, που μεταφέρεται από τις πίστες των ράλι στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης. Οι μηχανικοί της εταιρείας σχεδίασαν ένα πρωτότυπο που πλησιάζει σε αίσθηση οδήγησης και δυναμική συμπεριφορά το Fabia RS Rally2, το πλέον επιτυχημένο αγωνιστικό της μάρκας και λειτουργεί ως τεχνολογική βιτρίνα για τις μελλοντικές της προθέσεις.

Η μεγαλύτερη καινοτομία του μοντέλου εντοπίζεται στη χρήση βιοσύνθετων υλικών από flax fibres (Οι ίνες λιναριού, flax fibres, χρησιμοποιούνται στα συνθετικά υλικά ως ενισχυτικό στοιχείο, συνήθως σε συνδυασμό με ρητίνες. Προσφέρουν καλή μηχανική αντοχή, είναι ελαφριές, ανανεώσιμες και φιλικές προς το περιβάλλον, γι’ αυτό και αποτελούν βιώσιμη εναλλακτική αντί των συνθετικών ινών όπως to fiberglass ή τα ανθρακονήματα).

Από αυτό το υλικό η Skoda έχει εξοπλίσει το Enyaq RS Race με καπό, προφυλακτήρες, φτερά, οροφή και πίσω αεροτομή ενώ παρόμοιες εφαρμογές συναντώνται και στο εσωτερικό, όπου τα πάνελ των θυρών, το ταμπλό και τα μαρσπιέ υιοθετούν την ίδια φιλοσοφία.

Παράλληλα τα συμβατικά τζάμια έχουν αντικατασταθεί από πολυανθρακικό υλικό συμβάλλοντας σημαντικά στη μείωση βάρους.

Το αποτέλεσμα αυτών των παρεμβάσεων είναι εντυπωσιακό με το πρωτότυπο Enyaq RS Race να είναι κατά 316 kg ελαφρύτερο από την έκδοση παραγωγής και την μείωση του βάρους να ενισχύει την ευελιξία, την επιτάχυνση και τη γενικότερη οδηγική συμπεριφορά, αποτελώντας ταυτόχρονα υπόδειγμα βιώσιμης μηχανολογίας.

Με αγωνιστικό DNA

Η εξωτερική σχεδίαση είναι φανερά επηρεασμένη από τους αγώνες με το αμάξωμα να είναι 70 mm χαμηλότερο, 72 mm φαρδύτερο μπροστά και 116 mm πίσω, βελτιώνοντας θεαματικά την ευστάθεια και τη γεωμετρία του οχήματος.

Το εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από τη νέα μάσκα Tech-Deck Face σε γυαλιστερό μαύρο, όπου στη θέση του παραδοσιακού λογοτύπου δεσπόζει πια η επωνυμία Skoda. Σχεδιαστικά, οι νέοι προφυλακτήρες, οι τονισμένες εισαγωγές αέρα, οι αεροδυναμικές πτέρυγες και ο πίσω διαχύτης διαμορφώνουν μια spor-επιθετική σιλουέτα, ενώ στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα νέα τμηματικά LED φώτα που προσδίδουν μια μοντέρνα πινελία.

Το όχημα πατά σε ζάντες 20 ιντσών που συνοδεύονται από σύστημα πέδησης με κεραμικούς δίσκους και δαγκάνες 10 εμβόλων εμπρός και 4 πίσω, τα οποία σε συνεργασία με τα μπλοκέ διαφορικά Quaife εμπρός και πίσω, την νέα πλήρως ρυθμιζόμενη αγωνιστική ανάρτηση και το υδραυλικού τύπου χειρόφρενο εξασφαλίζουν τον απόλυτο έλεγχο στις υψηλές ταχύτητες και στις πίστες.

Η κινητήρια δύναμη παραμένει κοινή με το μοντέλο παραγωγής και αποτελείται από ένα σύστημα με δύο ηλεκτρικά μοτέρ συνολικής απόδοσης 335 PS το οποίο προσφέρει τετρακίνηση και επιτάχυνση από 0 στα 100 km/h σε 4,6 sec, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 180 km/h

Σπαρτιάτικο και ετοιμοπόλεμο εσωτερικό

Το πλήρως ανασχεδιασμένο εσωτερικό ακολουθεί και αυτό την σπαρτιάτικη φιλοσοφία της αγωνιστικής σκηνής με την καμπίνα να έχει απογυμνωθεί από κάθε περιττό στοιχείο πολυτέλειας, δίνοντας έμφαση στη λειτουργικότητα και την ασφάλεια.  

Το νέο αγωνιστικό τιμόνι με quick release, το Roll Cage και τα bucket καθίσματα με τις ζώνες έξι σημείων παραπέμπουν ευθέως λες και ξεπήδησαν από τη Fabia RS Rally2. Σε αντίθεση με το progressive σύστημα διεύθυνσης του Enyaq Coupe RS, το RS Race διαθέτει γραμμική κρεμαγιέρα, με επίπεδα υποβοήθησης ρυθμιζόμενα μέσω λογισμικού και βελτιστοποιημένο λόγο μετάδοσης που συμβάλει και αυξάνει τις επιδόσεις σε πίστα. Ανάμεσα στα δύο καθίσματα του διθέσιου μοντέλου δεσπόζουν ο επιλογέας κίνησης και η κεντρική κονσόλα, η οποία περιλαμβάνει πλήκτρα για την εκκίνηση του οχήματος και την ενεργοποίηση του αυτόματου συστήματος κατάσβεσης πυρκαγιάς.

Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί ή ύπαρξη ηχοσύστηματος Havas, το οποίο περιλαμβάνει ψηφιακό ενισχυτή ήχου και προσφέρει έναν χαρακτηριστικό, δυναμικό ήχο από πραγματικό αγωνιστικό με θερμικό κινητήρα. Το σύστημα αυτό είναι σημαντικά ισχυρότερο από αυτό του Enyaq Coupé RS παραγωγής και διαθέτει ρυθμιζόμενο ηχητικό προφίλ. Είναι εξοπλισμένο με μεγαλύτερες μονάδες ηχείων, μία εμπρός και δύο πίσω, ενώ ο ήχος ενεργοποιείται αυτόματα σε ταχύτητες άνω των 30 km/h

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Skoda Elroq: Το ηλεκτρικό SUV που αλλάζει τους κανόνες στην compact κατηγορία

Skoda: Αυτό ήταν το καλύτερο σε πωλήσεις μοντέλο για το πρώτο τρίμηνο του 2025

HVO: Το βιώσιμο καύσιμο της Skoda στα νέα diesel μοντέλα - Πόσο μειώνει τις εκπομπές CO2

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ