Η Renault κινείται δυναμικά στο δρόμο της ηλεκτροκίνησης από το 2021, όταν παρουσίασε το πρόγραμμα Renaulution. Ο διαχωρισμός των θερμικών και ηλεκτρικών μοντέλων της, με τις αντίστοιχες εταιρείες (Horse και Ampere) και η έμφαση στα EV είναι ορατή ολοένα και περισσότερο στην γκάμα της.
Από τα τέλη του 2023, στην παρουσίαση της Ampere, είχε αναφερθεί ότι μέχρι το 2031 η γκάμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα περιλαμβάνει τα R4, R5, Twingo, Megane, Scenic καθώς και άλλα δύο μοντέλα. Πλέον, το L’argus προχωρά στην «αποκάλυψη» του ενός εξ’ αυτών.
Πρόκειται για την ηλεκτρική SUV ναυαρχίδα, η οποία σύμφωνα με τους Γάλλους θα τοποθετηθεί πάνω από το Scenic, ευρισκόμενη στην κατηγορία των C-SUV. «Ένα ηλεκτρικό Austral», όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν, με το κωδικό HCC.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το πετυχημένο όχημα ελεύθερου χρόνου των Γάλλων βρίσκεται ήδη σε τροχιά ανανέωσης, με την παρουσίαση facelift έκδοσης εντός του 2025. Ωστόσο η νέα EV ναυαρχίδα αναμένεται αρκετά αργότερα, καθώς το δημοσίευμα υποστηρίζει ότι θα βγει στην παραγωγή στο τέλος του 2028.
Οι συγκεκριμένες πληροφορίες κάνουν λόγο για ένα SUV μήκους περίπου 4,60 m, με χαμηλό ύψος οροφής προκειμένου να μειωθεί η αεροδυναμική αντίσταση και να μειωθεί η κατανάλωση, προς όφελος της αυτονομίας. Το Embleme concept, που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, αποτελεί μια «πρόγευση» για τη σχεδιαστική φιλοσοφία, με περισσότερες καμπύλες και «καθαρές» γραμμές, αλλά και ορισμένες από τις τεχνολογίες που θα αξιοποιηθούν.
Ανάλογες επιδράσεις αναμένουν οι Γάλλοι και στο εσωτερικό της καινούριας ηλεκτρικής SUV ναυαρχίδας, όπως για παράδειγμα με τη χρήση πανοραμικής «αιωρούμενης» οθόνης που θα καταλαμβάνει όλο το πλάτος του κυματιστού ταμπλό.
Από μηχανολογικής πλευράς, σύμφωνα πάντα με το γαλλικό ρεπορτάζ, η Renault σχεδιάζει ένα μεγάλο άλμα, αξιοποιώντας τη δεύτερη γενιά της αρθρωτής πλατφόρμας AmpR Medium. Αφενός μειώνοντας το κόστος κατασκευής κατά 40% σε σχέση με τα τρέχοντα ηλεκτρικά Megane και Scenic και αφετέρου με νέας τεχνολογίας μπαταρία. Η τελευταία θα έχει κυψέλες ενσωματωμένες στο σασί για μείωση του ύψους του αυτοκινήτου, με καινούριο λογισμικό και χωρίς το ακριβό κοβάλτιο. Θα είναι τύπου NMC και σύμφωνα με την εταιρεία «θα αξιοποιεί την ενεργειακή πυκνότητα της συγκεκριμένης κατασκευής, το κόστος και την ασφάλεια των LFP».
Η αρχιτεκτονική 800V θα εξασφαλίζει φόρτιση εντός 15 λεπτών, ενώ στόχος για τη μέση κατανάλωση είναι μια τιμή των 12 kWh/100 km. Σε αυτό το ορόσημο θα συνδράμει και ο νέος ηλεκτροκινητήρας, με κωδικό E7A, που έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με την Valeo και δοκιμάζεται εδώ και τουλάχιστον έξι μήνες. Η ισχύς του θα είναι 272 PS και θα τοποθετηθεί στον μπροστινό άξονα. Ωστόσο θα υπάρχουν και τετρακίνητες εκδόσεις με την προσθήκη δεύτερου ηλεκτροκινητήρα στο πίσω μέρος.
Τέλος, η παραγωγή της καινούριας προσθήκης στην γκάμα μοντέλων της γαλλικής φίρμας θα πραγματοποιηθεί στην Ισπανία, στο εργοστάσιο της Palencia, από τη γραμμή παραγωγής του οποίου βγαίνουν ήδη τα Austral, Espace και Rafale.
Πηγή: L'argus
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νέα γενιά Renault Clio: Πρώτη εξόρμηση για δοκιμές - Πότε παρουσιάζεται (photos)
Renault Captur MHEV 160 EDC - Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο γαλλικό υβριδικό SUV (video)
Renault: Αναβαθμίζει την αυτονομία των R5 και R4 χωρίς να αυξήσει τις τιμές