Η Nissan τράβηξε το κάλυμμα από το νέο Leaf στις 17 Ιουνίου, με το εμβληματικό μοντέλο να περνά στην τρίτη του γενιά, 15 χρόνια μετά το ντεμπούτο του. Τότε, ήταν το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής. Τώρα, η Nissan επανασχεδιάζει το μοντέλο για να καλύψει τις ανάγκες των σύγχρονων πελατών ηλεκτρικών οχημάτων, παραμένοντας παράλληλα πιστό στις καινοτόμες ρίζες του.
Το Car and Driver παρακολούθησε το roundtable της αυτοκινητοβιομηχανίας σχετικά με τον σχεδιασμό του νέου Leaf, όπου ο άνθρωπος του οποίου η πένα «ζωγράφισε» το μοντέλο μάς μίλησε για τα «μυστικά» που κρύβει το ολοκαίνουργιο EV.
Σύμφωνα με όσα μάς είπε ο Giovanny Arroba, αντιπρόεδρος του τμήματος σχεδιασμού της Nissan, η εμφάνιση του νέου Leaf έχει διαμορφωθεί με γνώμονα την αεροδυναμική υπεροχή και έχει «σχεδιαστεί από την επιστήμη». Ο στόχος της ομάδας σχεδιασμού ήταν να αυξήσει την αυτονομία του οχήματος βελτιστοποιώντας τη ροή του αέρα γύρω από αυτό. Έτσι, η αεροδυναμική σήραγγα έπαιξε καίριο ρόλο στη δημιουργία του νέου μοντέλου.
Για την ενίσχυση της αεροδυναμικής υπεροχής και την επίτευξη του χαμηλού συντελεστή οπισθέλκουσας (0,25 Cd), η Nissan έχει χρησιμοποιήσει αναδυόμενες χειρολαβές θυρών και ειδικά διαμορφωμένους τροχούς, οι οποίοι φέρουν το μοτίβο Ni-San (μτφρ.: δύο-τρία). Ο κ. Arroba μάς αποκάλυψε ότι έχουν προστεθεί αρκετά easter eggs τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό του νέου Leaf, και το εν λόγω μοτίβο είναι το πιο χαρακτηριστικό.
Εκτός από τους τροχούς, το Ni-San εμφανίζεται επίσης στο κάλυμμα της θύρας φόρτισης. Αυτή η προσθήκη κάνει το άνοιγμα της θύρας σχεδόν «διαδραστικό», όπως σημείωσε ο κ. Arroba, αφού αποτελεί ένα ανάγλυφο στοιχείο που ο χρήστης αγγίζει κάθε φορά που επαναφορτίζει το όχημά του.
Το ίδιο μοτίβο έχει τοποθετηθεί φυσικά και στα πίσω φώτα. Η Nissan απέφυγε να χρησιμοποιήσει μια ενιαία μπάρα φωτός για το πίσω μέρος του νέου Leaf, όπως «υπαγορεύει» η τάση των τελευταίων ετών. «Δε θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε μια οριζόντια μπάρα φωτός, όπως κάναμε στο Ariya», είπε ο κ. Arroba. «Θέλαμε το Leaf να ξεχωρίζει, διατηρώντας όμως την Nissan-ness του». Το 'Nissan-ness', στο οποίο αναφέρθηκε ο κ. Arroba είναι ο χαρακτήρας που φέρουν όλα τα μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένου και του Leaf. Πρόκειται, δηλαδή, για τα στοιχεία που προδίδουν ότι πρόκειται για ένα από τα δημιουργήματα της Nissan.
Περνώντας στο εσωτερικό, βρίσκει κανείς μια ηλιοροφή που μπορεί, με το πάτημα ενός κουμπιού, τοποθετημένο στο εμπρός τμήμα της καμπίνας πάνω από το ύψος των ματιών του οδηγού, να μειώσει ή να αυξήσει τη διαφάνεια της οροφής. Η Nissan, αντί να κάνει το τζάμι της ηλιοροφής φιμέ, έχει εφαρμόσει ένα ειδικό φίλτρο που εμπνέεται από το χαρακτηριστικό, ιαπωνικό μοτίβο Kasumi που μοιάζει με ζωγραφιστά, στιλιζαρισμένα σύννεφα.
Το τελευταίο και καλύτερα κρυμμένο easter egg που μπορεί να εντοπίσει κανείς είναι ένα φύλλο Ginkgo μέσα στην πλατφόρμα ασύρματης φόρτισης smartphone στο κεντρικό τούνελ της καμπίνας. Πρόκειται για το φύλλο του φυτού ginkgo biloba, το οποίο μπορεί να δει κανείς να ανθίζει στο Τόκιο κατά τους φθινοπωρινούς μήνες και συμβολίζει την ανθεκτικότητα και την ισορροπία. «Βάλαμε ένα φύλλο για το Leaf [φύλλο]», είπε γελώντας ο κ. Arroba.
Θυμίζουμε ότι το νέο Nissan Leaf θα διατίθεται με δύο επιλογές μπαταρίας. Η έκδοση Standard εξοπλίζεται με μια μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 52 kWh που είναι ικανή για έως 436 km αυτονομίας, ενώ η κορυφαία έκδοση Extended με την μπαταρία των 75 kWh μπορεί να προσφέρει έως και 604 km αυτονομίας.
Οι παραγγελίες θα ξεκινήσουν αυτό το φθινόπωρο, με τις πρώτες παραδόσεις να έχουν προγραμματιστεί για τις αρχές του επόμενου έτους.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Nissan: Ξεχάστε το Juke που ξέρατε - Η νέα γενιά έρχεται και τα αλλάζει όλα
Nissan: Το κεντρομήχανο Micra 350SR με τους 300 PS επιστρέφει και... τρομοκρατεί (photos)