Η Hyundai αναβαθμίζει την αυτονομία του Ioniq 6 - Πως τα κατάφερε


Η Hyundai κατάφερε να αυξήσει την αυτονομία του Ioniq 6, προσφέροντάς του ένα πιο ολοκληρωμένο και καλύτερο αεροδυναμικό πακέτο, κάνοντάς το το πιο αεροδυναμικό όχημα στην ιστορία της.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ /ΦΩΤΟ: HYUNDAI
  • 6/10/2022

Με την αποκάλυψη του Ioniq 6 τον περασμένο Ιούνιο, η Hyundai είχε δηλώσει ότι η αυτονομία και η αεροδυναμική βρίσκονται σε πρώτο πλάνο. Πράγματι, το Ioniq 6 έφερε 507 km αυτονομίας κατά το ντεμπούτο του, τα οποία όφειλε στην μπαταρία χωρητικότητας 77,4 kWh με την οποία το είχε εξοπλίσει η εταιρεία.

Τώρα, η Hyundai προσφέρει στο sedan της ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία, όχι όμως μέσω της μπαταρίας, αλλά μέσω της αεροδυναμικής. Η αύξηση δεν είναι μικρή, καθώς το Ioniq 6 έχει πλέον 631 km αυτονομίας, την ίδια ώρα που και η αεροδυναμική του έχει βελτιωθεί κατά πολυ: Η Hyundai κατάφερε να φτάσει την οπισθέλκουσα στο 0,21, όταν ο στόχος ήταν να «πέσει» κάτω από το 0,20.

Σχετικά, ο Simon Loasby, επικεφαλής σχεδιασμού της Hyundai, είπε: «Η βελτίωση προήλθε από τη μείωση στην αντίσταση του αέρα. Πηγαίνει τους πελάτες μας πιο μακριά σε μία φόρτιση.»

Παρόλο που ο στόχος ήταν το «0,1x» όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Loasby, φάνηκε αρκετά ευχαριστημένος με τις επιδόσεις της ομάδας του. «Όλοι είπαν, 'Είσαι τρελός. Δε θα πετύχεις ποτέ αυτόν τον στόχο.' Το ξέρω, όμως ήθελα να δω πόσο μακριά μπορούμε να φτάσουμε. Και αυτή είναι η φιλοσοφία μας για το πρότζεκτ,» είπε.

Το Ioniq 6 ανταγωνίζεται έτσι, άλλα οχήματα παρόμοιου μεγέθους και χαρακτηριστικών, όπως η Porsche Taycan, το Tesla Model 3 και το Lucid Air. Σύμφωνα με την εταιρεία, πάνω από 5.000 εργατοώρες χρειάστηκαν προκειμένου να τελειοποιηθούν και να ολοκληρωθούν οι τροποποιήσεις που έκανε για να πετύχει αυτό το αποτέλεσμα.

Οι εν λόγω τροποποιήσεις περιλαμβάνουν κρυφά χερούλια για τις πόρτες, τροχούς που βελτιστοποιούν τη ροή του αέρα, μικρο-εσοχές στο πίσω μέρος, αλλά και ενεργά πτερύγια στο μπροστινό μέρος, που ανοίγουν και ψύχουν την μπαταρία όταν χρειάζεται, ενώ σε κάθε άλλη περίπτωση παραμένουν κλειστά, διοχετεύοντας τον αέρα στα πλαϊνά.

Επίσης, μία μεγάλη αεροτομή που θυμίζει αρκετά αυτήν της Porsche 911 έχει τοποθετηθεί στο πίσω μέρος. Ταυτόχρονα, οι σχεδιαστές της Hyundai εντόπισαν ότι ο αέρας δεν έρεε σωστά στο μπροστινό μέρος, καθώς η μάσκα του Ioniq 6 είναι αρκετά «κατηφορική». Γι αυτό, η εταιρεία προσέθεσε μικρές λωρίδες ανάμεσα στα ελαστικά και τα καλύμματά τους, οι οποίες μειώνουν το κενό που υπήρχε εκεί, και δυσκόλευε το έργο του οχήματος, όσον αφορά την αεροδυναμική.

Οι Κορεάτες έχουν κάνει μία ακόμα καινοτόμα προσθήκη, καθώς το όχημα δε φέρει πλέον τους παραδοσιακούς καθρέφτες στα πλαϊνά, αλλά κάμερες, οι οποίες υπηρετούν τον ίδιο σκοπό και έργο που θα είχαν και οι καθρέφτες, χωρίς όμως να αποτελούν «εμπόδιο» για τη ροή του αέρα.

Ο Loasby επιβεβαίωσε ότι οι περισσότερες από τις παραπάνω αναβαθμίσεις θα είναι διαθέσιμες και για το Ioniq 7, που αποτελεί το τρίτο μοντέλο της σειράς Ioniq της Hyundai, και αναμένεται να καταφτάσει το 2024.