Ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια, που καλούνται να ξεπεράσουν τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να αυξηθούν οι πωλήσεις τους, είναι η αδιαφορία –έως και απέχθεια– που νιώθουν γι’ αυτά πολλοί φίλοι των τεσσάρων τροχών, επειδή δεν μπορούν να συνδεθούν μαζί τους συναισθηματικά.
Το αυτοκίνητο αποτελεί ένα ιδιαίτερο προϊόν, που δεν απευθύνεται αποκλειστικά στο μυαλό και στην ψυχρή λογική, αλλά ερεθίζει και την καρδιά και αυτό επιδιώκουν να πετύχουν τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα νέας γενιάς με διάφορους τρόπους. Έτσι, βλέπουμε ότι ορισμένα επιταχύνουν με ήχους παρόμοιους ενός βενζινοκίνητου μοντέλου, ενώ κάποια ηλεκτρικά οχήματα ξεφεύγουν από τον κανόνα της αδιάφορης οδηγικής αίσθησης και αποδεικνύονται αρκούντως διασκεδαστικά στον δρόμο.
Στο παιχνίδι έχει μπει, όμως, και ο σχεδιασμός των σύγχρονων μοντέλων μηδενικών ρύπων και, όπως φαίνεται, απομακρυνόμαστε από τα απολύτως απρόσωπα έως και αλλόκοτα πρότυπα παρελθόντων ετών, όταν έψαχνες με το φανάρι να βρεις ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που θα σε ενθουσιάσει αισθητικά.
Κάπως έτσι σκέφτηκαν αρκετές εταιρείες αυτοκινήτου να αναβιώσουν εμβληματικά μοντέλα της ιστορίας τους και να ντύσουν τα ηλεκτρικά τους οχήματα με αμαξώματα vintage λογικής, όσον αφορά στον σχεδιασμό τους. Στο αφιέρωμα του Car and Driver δείχνουμε επτά τέτοιες χαρακτηριστικές περιπτώσεις, αν και είναι βέβαιον ότι στο προσεχές μέλλον θα έχουμε πολύ περισσότερα ανάλογα παραδείγματα.
ΒΜW Vision Neue Klasse
Μπορεί να μην έχει κυκλοφορήσει ακόμα το μοντέλο παραγωγής, ωστόσο το πρωτότυπο της ηλεκτρικής μπερλίνας Vision Neue Klasse αποκαλύπτει ξεκάθαρα ότι σύντομα θα κυκλοφορούν στους δρόμους υπερσύγχρονες BMW με το σχήμα και τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά της BMW 1500 του 1962. Η Neue Klasse της δεκαετίας του 1960 είχε εξελιχθεί σε σωτήρα της βαυαρικής μάρκας, η οποία βρισκόταν εκείνη την εποχή σε οικονομική κρίση και αναζητούσε εναγωνίως να προσθέσει ένα best seller στην γκάμα της, όπως και έγινε εντέλει. Κάτι ανάλογο ευελπιστούν οι Βαυαροί ότι θα συμβεί και με τη μελλοντική Neue Klasse, που αναμένεται εντός του έτους στην αγορά και φιλοδοξεί να δώσει μεγάλη ώθηση στις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών BMW.
Scout Traveler
Η μάρκα Scout ανήκει στη VW και με το ίδιο όνομα κατασκεύαζε η φίρμα International Harvester στις ΗΠΑ από το 1961 έως το 1980, ένα απλό και ανθεκτικό όχημα εκτός δρόμου, που έβαζε δύσκολα στους ανταγωνιστές του από τη Ford, τη Jeep και την GM. Η νεοσύστατη θυγατρική εταιρεία της Volkswagen θα παράγει από τα τέλη του 2026 το νέο και αμιγώς ηλεκτρικό Scout Traveler σε ένα καινούργιο εργοστάσιο στη Νότια Καρολίνα και οι πρώτες φωτογραφίες δείχνουν ένα SUV με οφθαλμοφανείς ομοιότητες με τα παλαιότερα Scout. Μεταξύ των βασικών αντιπάλων του μελλοντικού Scout Traveler θα περιλαμβάνονται δύο ονόματα, που ανταγωνίζονταν στο παρελθόν τον πρόγονό του, δηλαδή: το Ford Bronco και το Jeep Wrangler, νέας γενιάς φυσικά. Η ζωή κάνει εντέλει κύκλους.
Renault R5 E-Tech
Η Renault είχε πετύχει διάνα λανσάροντας το 1972 το R5, αφού κατέκτησε από την πρώτη στιγμή τις καρδιές του αγοραστικού κοινού με το ιδιαίτερο ντιζάιν του, την ευελιξία και την πρακτικότητά του. Δεν είναι, λοιπόν, τυχαίο ότι το συγκεκριμένο μοντέλο παραγόταν μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1990, οπότε κούνησε μαντίλι. O διάδοχός του είναι ηλεκτροκίνητος και κέρδισε με την καλημέρα τον τίτλο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς» για το 2025, ενώ ξεκίνησε και την καριέρα του στην Ελλάδα με τιμές εκκίνησης από 26.900 €. Το σχήμα του αμαξώματος, τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα και μια σειρά άλλων λεπτομερειών, όπως το καλάθι για μπαγκέτες στο εσωτερικό, αποτίνουν φόρο τιμής στο μοντέλο της δεκαετίας του 1970, αν και το σημερινό Renault R5 E-Tech καλύπτει τις πιο σύγχρονες προδιαγραφές με μια γκάμα ηλεκτροκινητήρων από 95 έως 150 PS και με ηλεκτρικές αυτονομίες έως 410 km.
Fiat Grande Panda
To Fiat Grande Panda ανήκει στην κατηγορία των προσιτών εξηλεκτρισμένων μοντέλων πόλης και το τετραγωνισμένο σχήμα του παραπέμπει στο Panda της δεκαετίας του 1980. Άλλα στοιχεία του νέου SUV με σαφείς σχεδιαστικές αναφορές με τον πρόγονό του, που κατασκευαζόταν από το 1980 έως το 2003 και είχε συνολική παραγωγή άνω των τεσσάρων εκατομμυρίων μονάδων, είναι οι ράγες οροφής, το Χ στο κέντρο των τροχών και το εγχάρακτο λογότυπο της Fiat στο πίσω καπό του. Το νέο Fiat Grande Panda διατίθεται ως υβριδικό, αλλά και ως αμιγώς ηλεκτρικό με απόδοση 113 PS και μπαταρία χωρητικότητας 44 kWh, χάρη στην οποία ανέρχεται η αυτονομία του έως τα 320 km. Δείτε τις τιμές του στην Ελλάδα πατώντας ΕΔΩ.
Microlino
Η ελβετική εταιρεία Micro Mobility γοητεύτηκε από τον μοναδικό σχεδιασμό της τρίτροχης BMW Isetta της δεκαετίας του 1950 και του 1960 και τον υιοθέτησε –σχεδόν αυτούσια– στο ηλεκτροκίνητο μίνι της με την απολύτως εύγλωττη ονομασία, Microlino. Πρόκειται για ένα διθέσιο λιλιπούτειο όχημα πόλης με ηλεκτροκινητήρα 12,4 kW και με πρόσβαση από το μπροστινό καπό, που υπέχει και τον ρόλο πόρτας. Το Microlino πιάνει τα 90 km/h τελική, η αυτονομία του αγγίζει τα 177 km και ανήκει στα αυτοκίνητα που μαγνητίζουν όλα τα βλέμματα στον δρόμο. Η τσουχτερή τιμή του λειτουργούσε μέχρι σήμερα αποτρεπτικά, καθώς κόστιζε στη χώρα μας 23.190 € και περιόριζε δραματικά τον αριθμό των υποψηφίων αγοραστών, πρόσφατα όμως μειώθηκε στα 14.990 € και ενδέχεται να τον βοηθήσει να πάρει τα πάνω του. Εμείς το οδηγήσαμε και μπορείτε να διαβάσετε τις εντυπώσεις μας πατώντας ΕΔΩ.
VW ID.Buzz
To VW ID.Buzz είναι ένα από τα πρώτα ηλεκτρικά μοντέλα, που έλκει τον σχεδιασμό του από ένα εμβληματικό μοντέλο του παρελθόντος, καθώς παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο το 2017 στην έκθεση αυτοκινήτου North American Auto Show του Ντιτρόιτ και η παραγωγή του ξεκίνησε το 2022. Το ντιζάιν του VW ID.Buzz έχει σαφείς και πολλές αναφορές στο εμβληματικό λεωφορειάκι Τ1 της Volkswagen. Οι σχεδιαστικές συγγένειες εντοπίζονται σε διάφορα σημεία, όπως στη μάσκα με το κεντρικό τμήμα σχήματος V και το τεράστιο λογότυπο στο κέντρο της, αλλά και στη χαρακτηριστική διχρωμία του πρακτικού και ευρύχωρου αμαξώματος. Στην γκάμα των εκδόσεων έχει προστεθεί η τετρακίνητη GTX με 340 PS ισχύ, που την αναδεικνύουν σε δυνατότερο Bulli όλων των εποχών, όπου Bulli είναι η χαϊδευτική ονομασία του VW Bus στα γερμανικά.
Honda e
Το Honda e είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της ιαπωνικής μάρκας, η παραγωγή του ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2020 και ο σχεδιασμός του αμαξώματος σε συνδυασμό με τους στρογγυλούς προβολείς θυμίζουν το Civic πρώτης γενιάς, με έτος λανσαρίσματος το 1972. Το κομψό, αλλά και ακριβό μίνι, κυκλοφόρησε σε δύο εκδόσεις ισχύος 136 και 154 PS, που εφοδιάζονταν με μπαταρία χωρητικότητας μόνο 35,5 kWh, οπότε προσέφερε σχετικά περιορισμένη αυτονομία έως 222 km. Παρά τον vintage εξωτερικό σχεδιασμό του, το Honda e εξέπληξε με τις καινοτομίες του, όπως οι εξωτερικές κάμερες αντί για κλασικούς καθρέπτες και οι συνολικά πέντε οθόνες κατά πλάτος όλου του κόκπιτ. Δυστυχώς, οι μικρές αυτονομίες και οι ακριβές τιμές οδήγησαν τη Honda στην απόφαση να διακόψει οριστικά την παραγωγή του ηλεκτρικού μίνι της τον Ιανουάριο του 2024.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«Κινούμαι Ηλεκτρικά 4»: Πόσο θα αυξηθούν οι τιμές σε 5 προσιτά μοντέλα της ελληνικής αγοράς
Έρευνα: Πόση ακτινοβολία εκπέμπουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Έρχεται στην Ελλάδα το αυτοκίνητο πόλης των 8.400 ευρώ (photos)