Ducati – Νέος κινητήρας για το Multistrada Enduro


Με την BMW να έχει παρουσιάσει μόλις εχθές (18/09/2018) το νέο R1250GS το οποίο φέρει τον ολοκαίνουργιο Boxer κινητήρα με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού και την αυξημένη χωρητικότητα, η Ducati δεν θα μπορούσε να κάτσει άπραγη.

  • 19/9/2018

Σε μια τόσο ανταγωνιστική κατηγορία όπως αυτή των μεγάλων Adventure, οι “απαντήσεις” πρέπει αν δίνονται άμεσα! Για τους Ιταλούς, τα πράγματα είναι πολύ εύκολα, αφού έχουν ήδη “έτοιμο” τον υγρόψυκτο L2 με το DVT σύστημα, από την εφαρμογή του στο Multistrada του 2018. 

Το περίεργο είναι ότι η Ducati είχε την ευκαιρία να αναβαθμίσει την έκδοση Enduro του Multistrada από πέρυσι, μαζί με την έκδοση δρόμου, αλλά επέλεξε να μην το κάνει. Προφανώς ήθελε να κρατήσει τον νέο κινητήρα των 1.262 κ.εκ, με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού DVT, ως “άσσο στο μανίκι” για μια μελλοντική αναβάθμιση, όμως οι εξελίξεις στην κατηγορία, επίσπευσαν τις διαδικασίες.

Τι θα κερδίσει το μοντέλο σε απόδοση από αυτό το νέο μοτέρ; Όχι πολλά, αν βασιστεί κάποιος αποκλειστικά και μόνο στους πίνακες τεχνικών χαρακτηριστικών. Αυτή η αύξηση από τα 1.198 στα 1.262 κ.εκ., θα έχει ως αποτέλεσμα (με βάση τα στοιχεία απόδοσης του Multistrada 1260), η ισχύς να φτάσει στους 158 ίππους (από 152) και η ροπή στα 13,2 kg-m (από 13,0).

Είναι όμως ο τρόπος απόδοσης που αλλάζει χάρη στο σύστημα DVT, με την ροπή να απλώνεται σε μεγαλύτερο εύρος και πιο ομοιόμορφα στις χαμηλές στροφές λειτουργίας του κινητήρα.

Το πότε θα παρουσιαστεί το νέο Multistrada Enduro 1260 επίσημα δεν είναι ακόμα γνωστό και δεν υπάρχει κάποια ένδειξη ότι αυτό θα συμβεί στις φθινοπωρινές εκθέσεις στην Κολωνία και στο Μιλάνο. Πολύ πιθανόν λοιπόν, να έχουμε την επίσημη παρουσίαση αργότερα, στις αρχές της νέας χρονιάς.