ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ 2018
2018 HONDA CB1000R

Test Ride: Honda CB1000R 27/4

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

To πρώτο μεγάλο ερώτημα, είναι αν το Big-H χρησιμοποίησε τον θρυλικό συνδυασμό γραμμάτων “CB” επενδύοντας σε κάτι νεορετρό ή αν πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα της κατηγορίας των streetfighter. Μετά από την πρώτη επαφή στην Ισπανία, η απάντηση είναι: Τίποτα από τα δύο… Για μια ακόμη φορά η Honda αποφάσισε να ακολουθήσει τον δικό της δρόμο!

Σίγουρα δεν μπορείς να κατηγορήσεις τους ανθρώπους της Honda για έλλειψη πείσματος ή για το ότι ακολουθούν εύκολα την πεπατημένη οδό. Όπως διαπιστώθηκε και με την Africa Twin, κάνουν τα πράγματα με τον δικό τους τρόπο και δεν ακολουθούν τις τάσεις της αγοράς. 

 

Στην προκειμένη περίπτωση, όπου άλλοι κατασκευαστές ποντάρουν είτε στα streetfighter, είτε στα sport νεορετρό, η Honda επέλεξε να ξεχωρίσει. Αν και ο κινητήρας προέρχεται από το CBR 1000RR Fireblade και αυτό αρκούσε για να υποθέσει πολύς κόσμος ότι πρόκειται για ένα “γυμνό Blade”,  τελικά αποδείχθηκε ότι δεν πρόκειται για κάτι τέτοιο, καθότι ούτε η ισχύς, ούτε το επίπεδο των ηλεκτρονικών αλλά ούτε και η εμφάνιση συνηγορούν σε αυτό. 

Από την άλλη όμως, το CB1000R, δεν πληροί και τις προϋποθέσεις που απαιτούνται στα sport νεορετρό, αφού η industrial, σύγχρονη σχεδίαση του, δεν έχει καμία σχέση με νοσταλγικές κλασικές φόρμες.

Τι είναι λοιπόν; Honda 100%, αδιαμφισβήτητα  και το καταλαβαίνεις αυτό πριν ακόμα το οδηγήσεις. Η ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα βρίσκονται σε τόσο υψηλό επίπεδο, που ακόμα και με κλειστά τα μάτια, δια της αφής, θα καταλάβαινε κανείς ότι πρόκειται για Honda. Δεν υπάρχουν πουθενά τζόγοι, χάσματα στις συναρμογές ή αφινίριστα τελειώματα. Από το κόκκινο ξώραφο στην σέλα, μέχρι το βουρτσισμένο αλουμίνιο της τιμονόπλακας, όλα “φωνάζουν» μοναδική προσοχή στην λεπτομέρεια! 

Αυτή η ποιοτική αίσθηση που αποπνέει η μοτοσυκλέτα μεταφέρεται και στον δρόμο, όταν την οδηγείς! Όπως έχει γραφτεί χιλιάδες φορές για τα Honda (και θα γραφτεί άλλη μια φορά εδώ…) νοιώθεις τα πάντα οικεία, σαν να σου έχουν πάρει τα μέτρα και να έχουν κατασκευάσει κάτι custom-made, ειδικά για εσένα!  Όλα βρίσκονται ακριβώς στα σημεία που θες, τίποτα δεν τρίζει ή ταλαντώνεται, δεν υπάρχουν μυστήριοι ήχοι να σε ανησυχήσουν.

Μερικοί, δεν αρέσκονται σε αυτή την απόλυτα ραφιναρισμένη λειτουργία και κάνουν λόγο για απρόσωπα μοντέλα, χωρίς “χαρακτήρα”, όμως το CB1000R δεν ανήκει σε αυτά και θα εξηγηθεί πιο κάτω το γιατί. Φαίνεται πάντως ότι η Honda μελέτησε πολύ τα χαρακτηριστικά των Neo Sports Café μοντέλων και δεν άφησε τίποτα στην τύχη.

Κατά την εξέλιξη του νέου CB1000R, δόθηκε πολύ σημασία στον παραγόμενο από τον κινητήρα ήχο, καθώς, ειδικά για αυτή την κατηγορία, είναι μια παράμετρος που παίζει πολύ σημαντικό ρόλο σε αυτό που ονομάζεται “εμπειρία οδήγησης”. Tόσο η εισαγωγή από το φιλτροκούτι όσο και η εξάτμιση, σχεδιάστηκαν με… μουσικά κριτήρια μεταξύ άλλων και το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό!

 

Στο χαμηλό φάσμα λειτουργίας ο τετρακύλινδρος ακούγεται πιο μπάσος από το συνηθισμένο, όταν όμως οι στροφές ανέβουν το κλασικό “ουρλιαχτό” δίνει δυναμικά το παρών, με ολόσωστη χροιά και όσο πρέπει ένταση! 

Πραγματικά, η standard εξάτμιση είναι τόσο καλή σε ότι αφορά στον ήχο της, που καθιστά κάθε σκέψη αλλαγής με μια after market, περιττή, αν ο σκοπός είναι βέβαια μόνο η βελτίωση του… soundtrack. Είναι όμως και ελαφριά, -4,5 κιλά σε σχέση με αυτή του προηγούμενου μοντέλου, περιορίζοντας ακόμη περισσότερο τους λόγους για μια αντικατάσταση της.

 

Διαβάστε τη συνέχεια στο BΙΚΕIT

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • TEST RIDE HONDA X-ADV 2018 17/6

    Δοκιμάζουμε την Honda X-ADV 2018

    Μετά από την πρώτη μας επαφή με το μοντέλο της Honda που συνδυάζει τον κόσμο των scooter με αυτό των adventure μοτοσυκλετών, διαπιστώσαμε μια πολυχρηστική και εύκολα προσαρμόσιμη φύση, ικανή να ανταποκριθεί σε πολλά πεδία κίνησης. Για το 2018, η Honda προχώρησε σε ορισμένες...

  • 2018 HARLEY-DAVIDSON 11/6

    First Ride: 2018 Harley-Davidson Softail Fatbob

    Νοσταλγία στη σύγχρονη εποχή. Διατηρώντας ήχο και κραδασμούς σε επιθυμητά επίπεδα ''Harley'', προσφέροντας ευκολία στην οδήγηση αλλά και sport χαρακτήρα, οι νέες Softail της Harley-Davidson για το 2018, είναι κάτι παραπάνω από νέες.

  • 2018 SYM JET14 200 EURO 4 29/4

    Δοκιμάζουμε το σκούτερ SYM Jet14

    Η χαμηλή τιμή πώλησης, η οικονομική κατανάλωση και η κορυφαία ποιότητα κατασκευής τα βασικά ατού του σκούτερ της SYM απέναντι στους ανταγωνιστές του.

  • 2018 ΥΑΜΑΗΑ TRACER 900/GT 28/4

    Δοκιμάζουμε στην Ισπανία το νέο Yamaha Tracer 900/GT

    Οι πολλές μικρές και μεγάλες αλλαγές βάζουν το best seller της Yamaha σε νέα τροχιά εμπορικής επιτυχίας με την μοτοσυκλέτα της ιαπωνικής εταιρίας να προτάσσει ένα φρέσκο και πιο ώριμο χαρακτήρα χωρίς να έχει θυσιάσει το κομμάτι της διασκέδασης.

  • 2018 HONDA CB1000R 27/4

    Δοκιμάζουμε στην Ισπανία τη 2018 Honda CB1000R

    Ύστερα από ατελείωτη αναμονή, φήμες και πρωτότυπα, η Honda επιτέλους παρουσίασε το CB1000R, τo μοντέλο που σήμανε την επιστροφή της εταιρείας στα naked του λίτρου.

  • ΔΟΚΙΜΗ KTM 250 DUKE 2018 25/4

    2018 KTM DUKE: 250 ποιοτικά κυβικά σε τιμή 125!

    Η οικογένεια Duke αριθμεί πλέον 7 μοντέλα, από 125 έως 1.290 κυβικά. Το KTM 250 Duke έρχεται το 2018 και στην Ελλάδα, με κορυφαίο εξοπλισμό και αντίστοιχα υψηλή ποιότητα κατασκευής, σε τιμή που συνήθως βρίσκονται τα μοντέλα των 125 κυβικών!

  • DUCATI 21/4

    Δοκιμή: Ducati Supersport S 2017

    Οι Supersport & Supersport S του 2017 είναι οι πιο οικονομικές αλλά και φιλικές "ντυμένες" μοτοσυκλέτες της Ducati, που θα τα καταφέρουν το ίδιο καλά σε καθημερινή sport χρήση, όσο και σε track days στην πίστα.

  • SYMPHONY ST 200I ABS 2017 - EURO 4 18/4

    Δοκιμάζουμε το νέο Symphony ST 200i ABS

    Ακόμα πιο οικονομικό και ξανά κορυφαίο το νέο Symphony ST 200i ABS 2017 (Euro 4) με τις τιμές του να ξεκινούν από τα 2.295 ευρώ.

  • TEST RIDE BMW G 310 GS 16/4

    BMW G 310 GS: Η πολυπόθητη καθημερινή περιπέτεια

    Μια μικρή σε κυβισμό μοτοσυκλέτα με στιλιστικά στοιχεία GS & κορυφαία ποιότητα BMW, οικονομική σε τιμή, κατανάλωση και συντήρηση και παράλληλα εύκολη, φιλική και χρηστική, που οδηγείται με Α2 δίπλωμα, και σας παίρνει από το χέρι” για να ζήσετε κι εσείς εύκολα την...

  • ΗONDA 21/3

    Δοκιμή: Honda CBR1000RR

    Λιγότερο βάρος, περισσότερη δύναμη, ηλεκτρονικά βοηθήματα. Αυτό ήταν το τρίπτυχο πάνω στο οποίο δούλεψε η Honda για τη βελτίωση του νέου CBR1000RR Fireblade.