Απασφάλισε ο De Meo: «Αυταπάτη των πολιτικών τα φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα»


Ο CEO του Ομίλου Renault και πρόεδρος του ACEA προσπάθησε να περιγράψει τους ρεαλιστικούς στόχους που πρέπει να έχουν οι Ευρωπαίοι για τα EV. «Θέλουμε κέρδη, δεν κάνουμε φιλανθρωπία», τόνισε.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤ.: RENAULT
  • 12/3/2024

Ο Luca De Meo δεν είναι ένα τυχαίο στέλεχος της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Έχει στα χέρια του το τιμόνι του κραταιού Oμίλου Renault ενώ την ίδια στιγμή κάθεται στη θέση του προέδρου της Ένωσης Ευρωπαΐων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Συνεπώς κάθε του δήλωση σχετικά με την επόμενη μέρα της αυτοκίνησης έχει βαρύνουσα σημασία.

Πριν από μερικές ημέρες ο De Meo συμμετείχε στην εκδήλωση EVision για το μέλλον της κινητικότητας που έγινε στις Βρυξέλλες από την Eurelectric, μια ένωση βιομηχανιών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Σε ένα σημείο της τοποθέτησής του ανέφερε ότι «η προσπάθεια να κάνουμε μέσα σε 10 χρόνια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φθηνότερα από τα θερμικά, τα οποία έχουν εξελιχθεί για 150 χρόνια, είναι μια αυταπάτη που μόνο οι πολιτικοί μπορούν να έχουν».

Και αυτό ήταν μόνο η αρχή αφού στη συνέχεια πρόσθεσε ότι «αν δεν βγάλουμε χρήματα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θα είναι μια στρατηγική με ‘κοντά πόδια’. Θα πρέπει να αποδεχθούμε ότι σαν αυτοκινητοβιομηχανία είμαστε υποχρεωμένοι να έχουμε κέρδη, δεν κάνουμε φιλανθρωπία».

Παράλληλα στάθηκε στο γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια τα αυτοκίνητα έχουν αυξηθεί σημαντικά σε μέγεθος και σε βάρος και αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στους κανονισμούς της Ε.Ε. «Οι κανονισμοί έχουν αυξήσει το μέγεθος και το βάρος των οχημάτων στην Ευρώπη τα τελευταία 20 χρόνια, για λόγους ‘οδικής ασφάλειας’. Αυτό με τη σειρά του έχει αυξήσει τις εκπομπές CO2 του στόλου των οχημάτων, παρά το γεγονός ότι μεμονομένα κάθε αυτοκίνητο έχει μειώσει τις εκπομπές του».

Σύμφωνα με τον Ιταλό αυτή η εξέλιξη δημιουργεί ένα φαύλο κύκλο αφού τα αυτοκίνητα γίνονται πιο ακριβά και απαιτείται περισσότερη ενέργεια για να κινηθούν. Από τη στιγμή που είναι πιο ακριβά οι πολίτες της Ε.Ε. συνεχίζουν να έχουν στην κατοχή τους μοντέλα παλαιάς τεχνολογίας και δεν τα ανανεώνουν με πιο σύγχρονα. Ειδικά το τελευταίο εμείς στην Ελλάδα το γνωρίζουμε καλά, αφού είμαστε επισήμως η χώρα με τον γηραιότερο στόλο οχημάτων στην Ε.Ε.

Επίσης ο De Meo σχολίασε με καυστικό τρόπο τη μαγνητοσκοπημένη τοποθέτηση του Βέλγου υπουργού κινητικότητας, Georges Gilkinet, μέσω της οποίας ζήτησε από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να κατασκευάζουν οχήματα με προηγμένες τεχνολογίες που θα έχουν, όμως, προσιτές τιμές για τους πολίτες. Ο πρόεδρος της Renault... σήκωσε το γάντι και απάντησε ότι «θα μπορούσα να διασκεδάσω μαζί του αν είχε φυσική παρουσία στην εκδήλωση», υπονοώντας ότι με τα επιχειρήματά του θα έφερνε σε δύσκολη θέση τον Gilkinet.

Τέλος, ο De Meo ζήτησε να... μείνει χαμηλά η μπάλα σχετικά με τις πωλήσεις των EV, όπου σήμερα αντιστοιχούν σε 8 εκατ. οχήματα από τα συνολικά 240 εκατ. που κυκλοφορούν στους δρόμους της Ε.Ε.. «Δεν αποτελεί επιτυχία αυτός ο αριθμός. Στην Κίνα πουλάνε 8 εκατ. ηλεκτρικά μέσα σε ένα έτος». 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Για αυτό τον λόγο μένουν τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους

Έρευνα: Οι μπαριέρες στους δρόμους δεν μπορούν να σταματήσουν τα βαριά ηλεκτρικά

Όσο οι άλλοι στρέφονται στα EV, η Toyota ποντάρει στα υβριδικά? και σπάει ταμεία