ACEA: Με ρυθμούς «χελώνας» η εγκατάσταση νέων φορτιστών - Απίθανο να επιτευχθούν οι στόχοι


Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και ζητούν μέχρι το 2030 να 8πλασιαστεί (!) ανά έτος η εγκατάσταση νέων, δημόσιων σημείων φόρτισης.

  • 29/4/2024

Σημαντικές καθυστερήσεις στην εγκατάσταση νέων σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων παρατηρεί ο Σύνδεσμος Ευρωπαΐων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) στην τελευταία του έκθεση. Πιο αναλυτικά σημειώνει ότι από το 2017 μέχρι το 2023 οι πωλήσεις των EVs αυξήθηκαν 3 φορές πιο γρήγορα σε σχέση με τα νέα σημεία φόρτισης και αυτό δείχνει ότι τα κράτη-μέλη θα πρέπει να ανεβάσουν ταχύτητα, για να επιτευχθούν οι στόχοι που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

«Χρειαζόμαστε μαζική υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλες τις χώρες της Ε.Ε. για να πετύχουμε τους φιλόδοξους στόχους της Ευρώπης για τη μείωση του CO2. Αυτό δεν πρόκειται να συμβεί χωρίς την ευρεία διαθεσιμότητα δημόσιων σημείων φόρτισης σε όλη την ευρωπαϊκή επικράτεια», δήλωσε η Γενική Διευθύντρια του ACEA, Sigrid de Vries και συνέχισε:

«Ανησυχούμε που η ανάπτυξη των υποδομών δεν συμβαδίζει με τις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια. Επίσης αυτό το κενό στις υποδομές ενδέχεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια, σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από αυτόν που εκτιμά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή».

Σύμφωνα με τα στοιχεία, πέρυσι εγκαταστάθηκαν στην Ε.Ε. 150.000 δημόσια σημεία φόρτισης (λιγότερα από 3.000 ανά εβδομάδα), φτάνοντας συνολικά τα 630.000.  Οι στόχοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφέρουν ότι μέχρι το 2030 θα πρέπει να έχουν εγκατασταθεί 3,5 εκατ. δημόσιοι φορτιστές. Για να έρθει όμως αυτός ο αριθμός θα πρέπει να συνδέονται ετησίως περίπου 410.000 σημεία (περίπου 8.000 ανά εβδομάδα), σχεδόν τα τριπλάσια νέα σημεία από αυτά που εγκαταστάθηκαν πέρυσι.

Sigrid de Vries
Sigrid de Vries

Από τη μεριά του ο ACEA κρίνει ότι το 2030 θα πρέπει να υπάρχουν συνολικά 8,8 εκατ. δημόσιοι φορτιστές. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος είναι αναγκαίο να έχουμε ετησίως 1,2 εκατ. νέα σημεία (22.000 σημεία ανά εβδομάδα), δηλαδή σχεδόν τα οκταπλάσια από αυτά που μπήκαν σε λειτουργία πέρυσι.

«Η εύκολη πρόσβαση σε δημόσια σημεία φόρτισης είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τον μηδενισμό των εκπομπών CO2 στις οδικές μεταφορές, σε συνδυασμό με την υποστήριξη της αγοράς των EVs αλλά και ενός ανταγωνιστικού πλαισίου παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη. Οι επενδύσεις στις υποδομές φόρτισης πρέπει να αυξηθούν επειγόντως εάν θέλουμε να καλύψουμε το χάσμα και να πετύχουμε τους κλιματικούς στόχους», δήλωσε η κα. de Vries.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Αυτό είναι το πρόστιμο αν παρκάρεις παράνομα σε θέση φόρτισης για ηλεκτρικά

To απίστευτο ποσό ρεύματος που κλήθηκε να πληρώσει ο κάτοχος ενός Tesla

Έτσι θα έπρεπε να είναι οι σταθμοί φόρτισης – Με χώρους lounge, γρήγορο internet και WC (photos)